Ölandsrauken


Men seriöst! Här är så ölands"limpan". Tre saker står inte rätt till i ingredienserna. Jag hade inte filmjölk så det blev yoghurt. Jag hade inte kummin så det blev brödkryddor. och så lyckades jag hälla i 1,5 dl för mycket grovt rågmjöl istället för 1,5 dl rågsikt.

Det jag undrar är ifall det är anledningen till att limpan är stenhård! Det här är andra brödet jag gör som blir hårt som trä på ytan. Det tidigare var rutiga kokbokens bondbröd. Jag MÅSTE göra om denna för att se om de korrekta ingrediensera gör limpan mjuk. Jag tvivlar!

Kommentarer
Postat av: Anna

Om det bara är ytan som är hård så funkar det att låta brödet svalna under en fuktig handduk när du tagit ut det ur ugnen. tipsar

2010-05-24 @ 20:55:29
URL: http://ringtail.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0