Färgstark stol

Okej. Såhär ligger det till: för några dagar sedan - närmare sagt i måndags - åkte jag och mamma iväg till Qvartinge antik utanför Taxinge. Det är en stor lada sprängfylld av gamla möbler, köksredskap, kläder och pryttlar. Men framförallt möbler!! Och däribland en väldig massa stolar!!! Jag har under en kortare tid haft en överväldigande lust att renovera en stol (vilken stol som helst) och har dessutom under en betydligt längre tid haft behov av stolar som inte går att fälla ihop och kostar 49 kr på IKEA. In i mammas bil skyfflade vi två stolar för 200 kr/st. en av dem är den här fina snidade stolen. Av ska den tjockt påstrukna färgen och den stickiga dynan och på ska nytt och fint och fräscht och lent.
 
PS: Från början var stolen helmålad. Det är jag som har slipat uppe på ryggstödet.
 
 
 
Efter dag nummer ett och tills händerna värkte lyckades jag få bort såhär mycket. Skrymslena är ett rent helvete och tar hur lång tid som helst!!!
 
Inte bara jag var utsliten efteråt
 
Dag no 2 skaffade jag mig en slipkloss så att jag slapp pressa sönder mina handflator och fingrar... men det gjorde inte megastor skillnad i ansträngningsgraden faktiskt. Var i princip lika jobbigt iaf
 
 
Dag no 3 - ikväll - körde jag järnet. När jag var "klar" (långtifrån klar) var jag så slut att svetten lackade. Det ligger väldigt nära till hands nu att köpa slipapparaten på ClasOhlson för 150 spänn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0