Dag 2 - Brooklyn och sånt

Tog suben ner till Williamsburg i Brooklyn
 
Väl där hittade jag inget av intresse... var rätt öde faktiskt. Måste hamnat på fel ställe eller nåt. För Williamsburg skulle ju vara ascoolt.
 
Hur som helst så rebootade jag på ett Starbucks med en frappis och googlade vilt. Bestämde mig för att ta mig till Brooklyn Bridge. 
 
Eftersom mitt kort av någon anledning inte funkar på ca 80% av de ställen jag har försökt på så var det dags att ta ut lite pengar. Hittade en ordentligt snygg ATM och tänkte att den får duga. Blev bara lite överraskad när sedlarna liksom ramlar ut ur maskinen. Rakt ner. På marken. Och jag kan ju inte springa efter de som flyger iväg på en gång för jag måste fånga resten. En tiodollarssedel låg typ 15 meter bort...
 
 
Älskade att gå längs Myrtle avenue. Bara supermysigt
 
Sedan blev jag lurad. "Gå längs Bedford ner till piren" sa nån. Jag var inte så långt från nåt som hette Bedford avenue så jag gick längs den då... Problem: Judiskt ortodoxt område. Jag var den ENDA ickejuden där! Och nemas problemas egentligen. Men jag hade korta shorts och ett litet linne. Jag snackar om att vissa män bytte trottoarsida när jag kom gåendes... TILL ANDRA SIDAN ALLTSÅ!! Jag höll ut rätt länge men kände att nån kommer skälla ut mig snart så jag letade upp en annan väg att gå. PS så har jag nog insett nu att tipset gällde Bedford STREET. How could I know? Avenyn slutade också med en pir.
 
Kom till slut till downtown Brooklyn
 
Och så Brooklyn bridge-Bradley som graceously guidade mig i hela vägen över bron. Hela vägen till Union square faktiskt!
 
New York's finest!
 
Bradley och jag Starbuckade till avslut och sedan hoppade jag på tuben hem. Slutet gott allting gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0