Trafikväst var det ja!!

Juste!! Häromdagen när jag satt på bussen mot jobbet från Flemmingsberg så gick det på en tjej i 25årsåldern vid Huddinge sjukhus! Hon gick på bussen tillsammans med en liten väska och en halv plastpåse. Bussen var ganska tom och jag satt med min väska i sätet bredvid mig. Tjejen stannade vid mig och frågade om hon får sitta där... Jag ville det inte - snart får du veta varför - men kan ju inte neka någon att sitta var den vill så jag flyttade på väskan. Hon tog sin halva plastpåse i pastellgrön färg och lade ut den på sätet, drog ner sin extremt korta klänning (tröja?) och satte sig ner på påsen.

Tjejen bredvid mig hade stygn från öra till öra i sitt snaggade bakhuvud. Hon hade - som du ser - knappt några kläder på sig trots snön och minusgraderna ute. Hon var benig som tusan och satt och darrade och gnydde. Hon sa

"... jag fryser..." och log ett bedjande och snett skrämmande leende.

Jag sa:

"Men varför har du så lite kläder på dig??"

Hon tittade på sig själv med avmätt min och sa:

"... jag vet inte..." med förvirrad och svävande röst.

Hon frågade om hon fick låna min mobil men jag visste ju inte vad det var för fel på människan så jag sa att det inte var några pengar på den! Efter ett tag frågade hon igen och jag sa samma sak och så frågade jag varför hon inte hade en mobil. Ögonblickligen simmade hennes pupiller iväg till något främmande land och hon sa mycket avlägset och spöklikt:

"... jag vet inte... jag kanske borde skaffa en... hee.... hee..."

Jag sa

"Ja, det vore nog smart!"

Sedan granskade hon mig skyggt uppifrån och ner med gigantiska ögon och så sa hon

"... fiiin..." med förundrad och avlägsen röst... som att hon inte insåg att hon sa det högt.

Jag sa

"Tack!" och så låtsades jag att jag sov.

Hon sa lite fler creepy saker och gick efter ca 30 min av i Skärholmen! Men seriöst. En sinnesförvirrad 25årig tjej med stygn i bakhuvudet, nästan inga kläder, en halv plastpåse och en gul trafikväst. Vad fan hade hänt!?

Min teori: Hon hade stora psykiska problem och en nyopererad hjärntumör och vaknade efter operationen och fattade inte varför hon var där och gick därifrån för att åka hem. Drog på sig en trafikväst som hon hittade nånstans och en 5årings kläder. Jag mådde så himla dåligt för att hon inte fick låna min mobil men...  vad skulle du ha gjort!? Det fick mig att tänka på detta!!!

Kommentarer
Postat av: stig B

Svar samma som dej.



Man kan inte vara ängel jämt.

2008-12-04 @ 01:37:39
Postat av: Johan@opera mini

din blogg fick mig att missa bussen imorse :-( kunde inte sluta läsa om reflexväst-kvinnan :p

2008-12-04 @ 12:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0