Det är fan inte bra för min psykiska hälsa

Inatt drömde jag en dröm som jag har drömt i många olika versioner. Jag åkte något slags specialtåg till jobbet av någon anledning. Drömmer sträckte sig långt innan jag satte mig på tåget men jag minns inte den delen. Jag hade som vanligt plånboken och nycklarna i vänster ficka och mobilen i höger ficka - ensam för att inte bli skrapad.

Iaf så satt jag och gjorde någonting så att jag lyckades missa min hållplats - Ekgårdsvägen (som om ett tåg skulle kunna ta sig dit :S) - och så missade jag hållplatsen efter - Västerlånggatan :S. Jag vet inte VARFÖR tåget skulle ha åkt förbi Västerlånggatan eftersom jag inte har några anknytningar till den gatan men så var det. Jag antar att min hjärna letade reda på en gata som jag visste låg i Sthlm bara...

När jag råkat åkt förbi Västerlånggatan - som förresten inte heller går att nå med tåg i verkligheten - så gick jag raskt och med ångestkänslor i bröstet och tittade på tågets reseplan. Av någon anledning kunde jag inte läsa nästa stopp så bra men det såg ut att stå Öland eller nåt :| och hållplatsen efter det var Göteborg - fråga inte mig :|. Iaf efter ett tag kom jag fram till nästa hållplats och tro det eller ej så stod det inte Öland... det verkade vara någonstans i Stockholm. Det var ett dubbelnamn, mer kommer jag inte ihåg. Men det verkade vara en huvudstation någonstans i ytterregionerna. Känslan var att det var en stor viktig - men lite bortglömd - tågstation.

Iaf så steg jag av. Jag hade varit hos pappa - trots att jag steg på i Södertälje tror jag... - så jag hade med mig en resväska. jag ryckte till och fick för mig att den inte var med... men det var den (förra gången jag drömde att jag steg av ett tåg lyckades tågpersonalen sätta ner min väska i en djup sjö vari två okända killar erbjöd sig att dyka efter den). Istället upptäckte jag till min fasa att min jacka inte var med!!! Plötsligt var pappa och Lone där. Jag förklarade att min jacka var borta, och nu låg - förutom nycklar, plånbok och mobil - inträdeskort till jobbet och almanacka också i fickorna. Jag fick panik och letade flera gånger men den VAR kvar på tåget. Pappa skrattade roat och anklagande som han alltid gör när jag har lyckats klanta till det igen...

Sedan hände massa annat... men det viktiga här är att jag nästan MÅSTE byta jobb... jag vet inte hur många gånger till jag vill vakna med ångest för att sedan - som tur är - inse att allt bara är en dröm............. För såhär är det i verkligheten också. Jag lyckas åka förbi min station, jag tappar mobilen för att jag har så många ställen att springa mellan eftersom varje färdmedel blir försenad när jag ska passa nästa byte. Det är en pers!!!!

Detta har hänt i verkligheten (inse nu att detta bara är saker som skett i sl-trafiken... tro inte att det här är mina enda missöden i det här området:

- En gång sov jag förbi Älvsjö och kom pga min intränade förmåga att stressa bara 10 minuter för sent.
- En gång gjorde jag samma sak igen men inte för att jag sov utan för att jag satt och pratade med två fulla tjejer, åtta minuter försenad.
- En gång försov jag mig och eftersom det ligger så långt bort kom jag 50 minuter för sent - vilket är ett mirakel i sig eftersom det vanligtvis tar ca 1,5 h att ta sig dit och de ringde mig 10 minuter efter att jag skulle börjat.

- Jag tappade mitt terminskort när det var 3 månader kvar på det dyra fanskapet, så jag fick köpa tre månadskort för 700 kr/styck de tre resterande månaderna.
- Terminskortet som följde blev troligtvis taget ur min ficka bara 1 månad in på terminen - man kunde nästan tro att jag efter det åtminstone skulle sluta ha saker i fickorna på det viset... det tycker pappa iaf.

- Min mobil blev stulen någonstans i Stockholm och återfanns på en buss i Enhörna - ironiskt nog det ställe utanför Södertälje där jag arbetade just då.
- Min nya mobil tappade jag på bussen jag satt och verkade spårlöst försvunnen. Jag involverade ungefär 6 pers att hjälpa till att leta och efter 6 påringningar från tjejen som satt bredvid hittade hon min mobil - som var på ljudlöst - mellan sätet och väggen.
- Jag skulle åka till Arlanda för att flyga till Göteborg inför julen. Jag hade flygbiljetten på mobilen. När jag skulle av bussen i Tälje centrum för att handla lite innan tåget upptäckte jag att mobilen inte var kvar. Jag letade och letade runt sätet och så åkte jag med till Tälje station och bönade och bad och fick låna kassabiträdets (Pressbyrån) mobil. Jag ringde och min granne svarade. Jag åkte hem och hämtade den och åkte direkt till Stockholm och hann med flyget med stora marginal. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0