Qvartinge antik

En somrig dag förra veckan åkte så jag och mamma till Qvartinge antik för att leta efter en stol och jag kom till slut därifrån med två.
 
Ladan som antikviteterna bor i på tre våningar har även en asiatisk hörna
 
... och en sextiotalshörna med en massa färgglada plastatteraljer och skiiiitsnygga kläder... och man heter typ Manne och jobbar på cirkus
 
 
Hittade en skitsmart skolbänk. Om man bor typ i Kiruna så kan man åka till och från skolan i skolbänken under vinterhalvåret
 
Mamma hittade en jättefin träsoffa!! Den var lite sprucken på nåt ställe men sjukt fin
 
 
Vad Tingeling gjorde där - det vet jag faktiskt inte
 
 
Djävulens tortyrsäng
 
Hittade en "smalmaskin" (vet inte vad den heter. Men det var såhär man skulle bli smal runt mitten på 1900talet (tror jag bestämt)
 

Kommentarer
Postat av: Cat

Hahahahahaha!!!!!!!!!

2012-07-10 @ 12:19:44
Postat av: Cat

Underbart! :)

2012-07-10 @ 12:28:45
Postat av: Cat

Dina kommentarer till bildena alltså.. hahaha..

Svar: Haha!! <3<3<3
Tinka

2012-07-10 @ 12:29:40
Postat av: Vicky

HAHA <3

Svar: :DDDDD <3
Tinka

2012-07-10 @ 18:42:16
URL: http://vickys.se/
Postat av: Ida

Du tar de skönaste bilderna och jag älskar dina teorier om hur saker och ting kan användas!! Speciellt modebilden till clownen mannes potentiella kläder och skolbänken man kan köra i Kiruna!! <3
På den sista bilden gjorde du helt rätt i att inte skriva någon text - det behövdes inte!

Svar: Seriöst... det borde ju fungera med skolbänken. Som en kälke med handskfack liksom! :D
Det jag är mest nyfiken på angående sista bilden är:
- Vem gjorde den?
- Vem skänkte den till antikaffären?
- Vad tänkte personen som tog emot den?
- Vem kan tänkas köpa den?
Tinka

2012-07-13 @ 03:14:16
Postat av: Ida

När jag skrivit den senaste kommentaren var jag tvungen att gå upp och titta på den sista bilden igen...

HAHAHAHA! Jag tror jag ska lägga in den som skärmsläckare på mobilen!

Svar: Hahahahhaha!!!! <3
Tinka

2012-07-13 @ 03:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0