Ett himla äventyr!

LOGG:

I fredags tappade jag bort/stals min mobil på tåget mot Stockholm. Notera att jag innan inte hade vistats på någon buss den dagen. När jag kom till skolan bad jag Camilla ringa min mobil för att se om den låg i min väska. Icke sa Nicke! Fan, tänkte jag... fan fan fan! 'Får ringa till polisen och SL när jag kommer hem... aja, fan' tänkte jag.

Sedan gick dagen och när jag kom hem ringde jag SL och min mobil. Ingen svarade på min mobil, ringde tre gånger. Det var en kvarts telefontid kvar på SL... den gick åt. "Tack för att du väntar, vi tar..." *piiiiiiiip*piiiiiiip*piiii...* så blev klockan sju. Mamma sa "Jag ringer till din mobil". "Det är ingen idé, jag har redan provat..." säger jag pessimistiskt. Mamma ringer... och självklart svarar någon. Återuppmärksamma nu att jag inte hade åkt buss på hela dagen.

Mannen som svarade hade hittat min mobil... på en buss i Järna... : | Hur det nu kom sig vete fan! Nästa konstiga grej är... han bodde tydligen i Södertälje också. Som om inte det räckte bodde han tydligen i Lina Hage och föreslog att han skulle ge mig mobilen på busshållplatsen när jag åkte förbi från mitt jobb. Sedan ville han inte ens ha min otroligt generösa hittelön på 50 kr! Så nu har jag min vackra mobil här =D med alla underbara telefonnummer och födelsedagar!

Men igår iaf... då... DÅ var det insparquesfest. Och visst, vi i klassen har gått runt och pratat med varandra om hur himlans kul det ska bli... men att det skulle bli SÅ kul!? Vi dansade hela natten. Vi sprang upp på scenen och dansade. Vi var helt galna. Det var helt GAAALET roligt. Sedan var det såklart förkör, sittning osv. Vi fick lära oss punchvisor och ölvisor och vinvisor och andra visor osv osv osv! Jag har aldrig varit så social som jag är nu i hela mitt liv, det är underbart roligt. Sedan - ungefär vid 3snåret - bestämde vi som skulle med sista tunnelbanan oss för att vi skulle dra, även om vi inte ville. Jenny sa att jag kunde sova hos henne men jag skulle till jobbet nästa morgon så jag sa att jag skulle ta nattbussen hem till mig istället.

På nattbussen från Stockholm till Södertälje - 791an - Satte jag mig bredvid en ung kille som inte såg läskig ut. Sätter man sig ensam så kommer det bara nån läskig filur och sätter sig bredvid. Den här unga killen var nog ganska trött misstänkte jag efter ca 5 minuter. Efter ca 7 minuter hade hans somning mot min axel övergått till djupsömn på min mage. Jahopp... tänkte jag och flinade åt killarna på andra sidan gången och de flinade tillbaka. Jag rörde lite försiktigt på mig med baktanken att han kanske skulle vakna och räta på sig då... men nä! Efter kanske ytterligare 15 minuter blev en annan plats ledig och jag lirkade ut mig. Där "satt" han med huvudet 2 dm ovanför sätet, gungande och sovande. Jag satt och såg på honom, orolig på att jag skulle trilla ut i gången. Efter 10 minuter kunde jag lättat slappna av när han vaknade och ordnade till sig lite.

 image292

TILL SLUT kom jag till centralen. Där stod en buss med ett konstigt nummer så jag gissade att det var en nattbuss. Jag frågade chauffören om den gick till Brunnsäng. Det gjorde den. Men tydligen gick den genom Fornhöjden och runt lite först. Okej sa jag och satte mig i ett säte långt fram. Han sa nånting som jag kände mig manad att diskutera så jag flyttade fram till sätet där de där läskiga människorna som tror att de är kompis med busschauffören brukar sitta.

Sedan pratade vi hela resan hem om universitetet, busschaufförer, dysleksi, skilsmässor, barn och pappor bland mycket annat. När vi kommer fram till Brunnsäng så ger han mig sitt nummer. Jahopp, tänker jag igen och går hem. Ingen som jag kommer ringa upp dårå. Ungefär vid 5 kom jag hem... lite efter 5 tror jag. Pratade lite med mamma som vaknade. Var hyper och babblade säkert öronen av henne om hur underbar min klass är. Sedan slängde jag av mig kläderna och sov. Väckarklockan väckte mig inte på morgonen så 0750 vaknade jag. 0800 skulle jag vara på bussen mot jobbet. MYCKET motvilligt gick mamma med på att skjutsa mig... och tur var väl det! :| Så har iaf de senaste dagarna varit. Underbara... för det mesta!!

PUSSSSS

Kommentarer
Postat av: SANNA

Godmorgon :)
Startar veckan med en "veckans fråga" i min blogg, var med och svara!
Ha en bra dag!

2007-08-27 @ 07:59:21
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se/
Postat av: Rolf

ja vissa låter folk gosa med en på bussen

2007-08-27 @ 18:50:57
Postat av: Katinka

GOSA? :| Njaaaeee... det var mera så att jag helst inte ville stå upp mitt i bussen!

2007-08-28 @ 00:30:39
URL: http://tinkalinka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0