OJ!

Lite läskigt. Jag ska ju ta sista minutenbiljett hem från Varberg! Det fanns nämligen inga platser på något tåg från Varberg till Södertälje på söndag. Sista minuten-biljetterna läggs ut dagen innan... alltså idag! Den enda biljetten som fanns går imorgon kl 08:42! Det tyckte Lone var lite väl tidigt... det var dessutom från Göteborg och det tar en timme att åka dit med bil och sedan var det byte också i Katrineholm och jag skulle fått vänta där i 1 h och 30 min också under bytet. 4 h och 30 min skulle hela resan ta... vilket jag inte tycker är så överdrivet lång tid efter en bussresa på 11 h mellan Sydney och Mildura, samt två flygresor tur- och retur till och från Australien på ca 30 h vardera. Men men. Vänta på en bättre tid skulle vi iaf. Så ca 4 timmar senare går vi in igen. Nu fanns det INGA biljetter alls! Ehum... pappa och Lone föreslår att vi ska vänta ett tag och kolla om det kommer upp några fler sista minuten-resor. Inga har kommit upp när vi tittar ca en timme senare. De föreslog även att jag skulle ta en sista minuten på måndag morgon istället... men det skulle ju vara skönt att vara hemma ett dygn iaf innan jag börjar högskolan! :| Jag kommer fram till att jag tycker att en 6 h och 30 min lång bussresa mellan Gbg och Södertälje syd låter rätt bra och så bokade vi en sådan nyss iaf!

Jag har varit produktiv under tiden jag har varit här iaf. Jag har handlat upp min julklapp: 1000 kr kläder... jag lade till liiite mer så det blev väl ca 1500 till slut. Jag köpte mössa & halsduk på JC: 250 kr (jättemysiga fina, stickade, fluffiga, stora, gråa), mysbyxor på Bik Bok: 299 kr (har inte haft ett par sedan sjuårsåldern, det blev ett par svarta med ett guldhjärta på högerrumpen på en ficka), benvärmare H&M: 75 kr (jättefina- och mysiga gråa), en t-shirt på ONLY: 299,50 kr (nån slags grågrönaktig,dyrt material, allmänt tråkig men fin) och så en skolväska på Din Väska: 349 kr (ljusbrun/beige med ljusbruna läderremmar som man spänner över väskflärpen. Något mörkare brunt märke på väskflärpen och något mörkare axelrem. Stor så att man får plats med böcker och pärmar och sånt). Förutom julklappsköpen så blev det ett paraply på ICA Kvantum: 29 kr (blått skotskrutigt), <arkivpärm 29 kr, 2x paket överstrykningspennor med 4 st /pak 9,50 kr st, 2x stiftblyertspennor med 3 st/pak 4,50 kr st> på GK's i Ullared. Sedan fick jag typ åtta kollegieblock från pappas jobb tillsammans med två postitbuntar och en stor näve bläckpennor. Så nu har jag grejjor så det räcker inför skolstarten. Dessutom fick jag ett utbetalningskort på 1900 kr tillbaka i skatt från Maren marketing förra året. Just det, så köpte jag ju tre par vita ankelstrumpor mitt i allting också!

Ska nog ta ett lån och flytta till Sthlm!

Pussar och kramar!!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Psst.. resan mellan Sydney o Mildura var 18 timmar :p Hihi..
Roligt att shoppa!! Woho! Vill ocksa :D
Storsta lyckosparken infor skolstarten sotnos! :p
Pussar o Kramar!

2007-08-19 @ 01:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0