Klaras

Ikväll/inatt var jag, Tove, Mikaela, Robin, Anna, Johan och Linus och så en av Robins kompisar som jag skäms för att jag inte minns namnet på (as usual) ute på Klaras... eftersom pluttarna inte har fyllt 20 ännu...! Iaf så stannade jag och Mickan kvar längre än de andra. Vi satte oss efter en del dansande vid ett bord i "soffhörnan" på nedervåningen en bit från dansgolvet och så reste sig en kille från bordet bredvid och frågade "vilka ljuger mest, killar eller tjejer?". Jag och Mickan svarade enhälligt: "Tjejer!". Sedan satt vi med honom och hans två polare och diskuterade hur tjejer och killar ljög. Vi kom fram till att tjejer ljuger om hur de mår och om hur folk ser ut medan killar ljuger om vad de har gjort! Sedan snackade vi om att vi var biologer och han killen som först hade kommit fram hade värsta fördomarna om att biologer var nördar. Sedan dansade vi med dem lite men vi smet undan till övervåningen efter ett tag.

Runt tretiden någonting gick Mikaela till ena garderoben och jag gick till andra. Efter ett tag så började alla i kön nysa och så började det sticka i halsen och i näsan. Sedan nös jag med. "FAN mjältbrand!!!" utbrast min hjärna. Jag stod där och inhalerade hand ett tag innan en tjej kom och sa till sin kompis som stod i kön "det är lugnt, det är bara pepparspray!". Jaha 'bara' pepparspray tänkte jag.

Sedan på nattbussen hem så spydde killen snett mittemot mig (alltså bredvid Mikaela). Jag och Mickan campade fötterna uppe i sätena! Sedan luktade det som att någon sket på sig då och då också... najs.....?

En tjej satt och vrålade på sin kompis som undvek henne och alla (inklusive jag själv) 'bad' henne att "hålla käften!!!" Hon skrek bara ännu högre då. Som ett litet barn som inte får godis på ICA... bara det att hon säkert var 20-25 år gammal. Efter ett tag när jag uttryckligen hade sagt åt henne att hålla käften och dessutom blängt på henne så reser hon sig upp (lång syranbrud det här) och småskriker i örat på mig: "har du nåt problem eller!!??". Jag tittar på henne och nästan suckar. Sedan säger hon fem ggr: "jag skämtar, jag skämtar, jag sk..." och flabbar lite. Jag - som vanligt - bara garvar tillbaka för att hon gör bort sig 'lite'. Så säger hon: "nää, kolla hon skrattar, hon är bra... vad söt! vad heter du?". Jag: "Berta!". Så säger hon att jag är bra som skrattar och så ber hon om mitt riktiga namn. Jag och Mickan driver om att jag blev väldigt ledsen nu när hon påstod att jag inte hette Berta... som jag naturligtvis gjorde. Sedan stannade bussen när tjejen i fråga började slåss med en snubbe och hon och hennes polare plus några ofrivilliga fick stå kvar på gatan när bussen åkte iväg.

 Senare gick spyakillen av och när Mickan hade gått av kom en snubbe runt 23årsåldern bärandes tomteluva och satte sig där spyasnubben hade setat. Jag varnade honom när han kom lite nära spyan med kängan och han tittade ner och utbrast något som passar sig när man ser en spya. Han tackade så mycket men började snart analysera den - av mig så undvikta - spyan in i minsta detalj. Han tyckte sig se allt från rödbetor till gurka i pölen. Jag kunde sträcka mig så långt att jag vågade säga att det såg ut som falukorvsbitar, möjligtvis pyttipanna. Spyakillens polare som satt kvar bredvid mig konstaterade att korv var inte möjligt efter som puke-boy var kosher.

Snubben bredvid mig (kräkkillens polare) visade sig faktiskt känna en som jag känner som har gått i syrrans klass och han (snubben på nattbussen) har även gått i samma skola som jag. Självklart, pga att vi fick stå och vänta under bråket på bussen, så missade jag bussen hem från Södertälje C och fick gå hem från sjukhuset ca.

Nu ska jag sova (05:43) Natt natt!!! Puss!!!

Kommentarer
Postat av: Emma

låter som en underhållande kväll/natt! =P sov gott

2007-12-16 @ 05:52:47
URL: http://thabojan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0