Försovning

Vaknade 07:39 imorse... bussen som jag skulle ta skulle gå 08:05 från stan. Jag ryckte upp ur sängen i en förvånad, stressad och spasmisk rörelse! Sprang upp och hämtade kläder: grönaktiga knälånga byxor, svart linne med vita mönster, grön öppen tröja, rosabaserad bh och svarta ankelstrumpor. Trosorna var redan på :P. Plockade ihop ansiktsgrejjorna så jag kunde tvätta ansiktet på jobbet, tröck ner en hårgelprodukt och slängde ner mascara och vit eyeliner. Jag hämtade plånbok, mobil och.... var fan är nycklarna? Springer runt i små cirklar som en hund som jagar sin svans. Tittar på mitt rum i sängen och på nattygsbordet, tittar på köksbänken, tittar under spegeln i hallen, tittar på tvättmaskinen... springer runt i tre små cirklar, stressad. Springer in i mitt rum igen. Tittar på byrån........... där var den. Slänger i den med. Tar ett äpple som jag kan äta på bussen till frukost och en blodgrape till nödlunch. Knölar ner allt! Fixar så att plånbok med busskort ligger överst. Kollar mig i spegeln... mosar på mina stora solglasögon och springer runt i några cirklar för att känna mig ännu med förvirrad över vad jag kan ha glömt och vad jag kan ha kommit ihåg som jag inte behövde. Jag spritter ut genom ytterdörren, låser inte, virvlar ner för skogsbacken... plockar inte ens en bigarå från vildbigaråträdet. Rullar fram längs birkagatan, svänger ner förbi Östra-zoo, viner över bron och stannar in därunder. Klockan är 08:00. Undrar ni hur jag hann allt detta?? Jag med!

Iaf så hann jag då till jobbet! Där fanns på eftermiddagen en ca 5-6årig pojke med sin mamma. Han pratade innerligt och livligt om Starwars-filmen som han tyckte att han så diskret propsade på att mamman skulle köpa. "... Luck Sköeuujwåååkärr!!!! O-o-och det var laaaavaa där. Sen kom Obna Knobi...". Han pratade länge och väl om denna Obna Knobi från Starwars med yviga gester och ögonbryn som skulle nuddat taket om det inte vore för tyngdkraften. Obna Knobi var tydligen en väldigt intressant person!

Sedan var där en tjej på ca 12 år som stod med sin mamma, hon tittade noggrant på mig. Hon är ofta där med syskon och kompisar och köper godis. Jag tänkte 'Hon inspekterar säkert min nya frisyr!'. Sedan skulle jag vänligt fråga modern om hon ville ha kvittot. "Vill du klippa dig".... HÖLL jag på att säga. Men jag lyckades rädda mig undan med "Vill du klivittot?". Hon märkte inget speciellt med frågan eftersom den blev rätt så sluddrigt uttalad. Men tänk... om jag hade frågat en kund om hon ville klippa sig! :| Det skulle nog framkallat en underlig reaktion.

Här är några ord:
- Solarium
- Stegräknare
- Fitflops
- Skor
- BH

image225  image226

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0