Kunder

Kunderna är som familjemedlemmar. Jag kan bli irriterad på dem som man kan bli på en mamma! Jag kan tycka om dem som man kan tycka om en morfar och så kan jag tycka de är söta och roliga som bara mina kunder kan.

Scenario 1: Gubbe tappar en krona på golvet. Han böjer sig ner för att ta upp den. Han är gammal och rör sig långamt. Det sticker till i hjärtat på mig och jag vill bara slänga mig över kassan och ta upp den åt honom. Blir väldigt orolig över att han ska fastna i nerböjd ställning för resten av sitt liv.



Scenario 2: Ett par i kanske 25årsåldern är och handlar tillsammans. Den indiskasiatiske killen bär på ett litet barn. Tjejen är kort och rultig och väldigt söt. Hon står och packar medan han står borta vid anslagstavlan och uppehåller sig med barnet på armen. Bredvid kassan ligger en lista som man kan skriva på - en namninsamling - för att 'rädda Maren'. Tjejen säger "Det var den här listan som jag pratade om som du ska skriva på. Killen tittar på henne och frågar "Vad handlar det om?". "Att rädda Maren!" säger hon allvarligt. "Nää..." säger han. "Men... de ska bygga höghus och galleria och grejer!!" säger hon protesterande. "Ja, vi ska bo där" svarar han och flinar.



Scenario 3: En medelålders man står och letar efter en 50öring i sin plånbok. "Tror det finns en sån där brun i hörnet".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0