RÖTT!

Idag har jag målat tånaglarna. SJUKT flummigt foto blev det! =D
image156
image155

Jag ska snart börja skolan. Det känns helkonstigt! Vet inte vad jag ska ta mig till. Jag är pirrig, förväntansfull, entusiastisk, pessimistisk, glad, rädd, fundersam, tveksam.... vet inte vaaaaaaaaad! Jag ser mest av allt fram emot att träffa lite nya människor. Och alldeles själv sen!

Lågstadiet (Brunnsängsskolan) började jag tillsammans med Christina, Christoffer och Anders från dagis. 6:an (Nyckelskolan) började jag tillsammans med Emma och Johannes från Brunnsängsskolan. Gymnasiet (S:ta Ragnhild) började jag tillsammans med Janette och Helena. Det är dags för mig att stå på egna ben nu.

Idag solade jag min mjölkvita hy ;)... solade en kort tid innan jag var tvungen att smita iväg till jobbet. Efter många solcréme-om-och-men kom jag ner och lade mig på den enda fläcken som var solig kl 10:30 på morgonen på gräsmattan vid lekplatsen på Bergsättravägen.  Jag låg där ensam i en dryg kvar sedan börjar ljud nå mina öron.

Mamma: "Nää... då får du faktiskt gå tillbaka in!!!"
Son (ca 3 år): "Mammaaa...."
Mamma: "Jag sa åt dig och nu räcker det!!!"
Son: "Uäääääääääääääääääääää!!!!"
Mamma: "Nää, nu får du sluta!!!!"
Son: "Mammaaaauuuuäääääääääääää...!"
Mamma: "Jag sa åt dig!"
Son: "... äääääääääääääääää...!"
Mamma: "....."
Son: "... ääääääääääääääääääääääääääää...!"
Dotter (6 år): "Lalalalalalalaa..."
Mamma: "........"
Son: "UÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄH!!!"

De har hunnit fram till lekplatsen nu från sin port. De är ca 10 meter från mig. 'De kan ju inte komma hit, det finns ju en STOR gräsmatta att sitta på' tänker jag.

Mamma: (pratar i mobilen)
Son: "Uääääääääääääääääääh!"
Dotter: "SVAAMP!"
Mamma: "(pratar i mobilen) jaa gumman, svamp (frånvarande papegojjar vad dottern sa för att låtsas vara närvarande)"
Son: "äh... uä? (börjar ana att han inte får någon respons för ansträngningarna)
Dotter: "MAMMA! Kantareller!"
Mamma: "Mm, kantareller! (tar några sekunder) Kantareller?? (Hon verkar inse att det kanske är kantareller men tappar intresse för sin dotters svamptittande och går vidare, pratande i mobilen)."

Jag hör hur de närmar sig! 'Några meter bort' tänker jag.

*schwooof*schwooF*schwoOF*schwOOF*schWOOF*scHWOOF*sCHWOOF*SCHWOOF*
Son: "(Högt, med foten inbromsat ca 1 cm från mitt huvud, därav schwoofandet som närmade sig) HON SOLAR!"
Mamma: "Ja, flickan solar!"
Katinka: ('ja, flickan solar! Lämna flickan ifred!')

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0