Teckna

I några dagar har jag succesivt kladdat ner Jack Sparrow på ett papper. Det började som att teckna men slutade med två alldeles för korta svarta pennor och en massa kladd. Allt tog en sväng åt helt fel håll när jag upptäckte att näsan hade blivit för lång och att högra ögat hade vandrat för långt in i ansiktet, iaf så dokumenterade jag utvecklingen! Uppmärksamma skillnaden mellan bild nr 4 och bild nr 5, se ena ögat. Suddegum är mer eller mindre värdelösa när det gäller färgpennor. Det ser ut som en slemig, socialt missanpassad mexikanare som bär runt på ett svärd och en sned lyktstolpe:

(CENSUR)

Kunde man vara mer missnöjd... då skulle jag vara det!



Sedan ritade jag en bild som jag blev mera nöjd med... detta eftersom den bara tog 5 minuter att rita. Det känns mindre misslyckat om man inte anstränger sig!



(Jag blev så missnöjd med Jack-Sparrow-bilderna att jag tog bort dem helt enkelt!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0