Femtio öre!

Idag skulle jag köpa en Mannafrutti och så jordgubbsylt på min rast på jobbet. Mannafruttin kostar 7.90 och det fanns flera olika syltsorter. (Den billigaste skulle jag ha). Den billigaste var en ICA-refill-korv. 14.90 kostade den. Går mot kassan. Drar upp en tjugolapp. Räknar ut... 23 kronor. Letar efter tre kronor. En... tvåå.... och så en femtioöring. Två och femtio. 'Skämtar du med mig Gud?'.  Söker igenom min lilla "plånbok". Nää... JAHA, får väl splitta en tjuga till. Går fram till kassan och ger Philip två 20-lappar och stoppar motvilligt tillbaka småpengarna. Jag får tillbaka 17 spänn och ska stoppa ner dem hos de andra slantarna. Då vänder jag tydligen hela skiten upp och ner så att pengarna trillar ner på golvet. Jag böjer mig ner och plockar: en enkrona, två enkronor. en femtioöring... men vad fan......... TVÅ FEMTIOÖRINGAR... TREEE KRONOR???????????? Ett par sekunders tystnad med tillhörande syrsmusik i Katinkas huvud. 'Vad vill du mig?' frågar jag och hoppas att de högre makterna lyssnar.

image105

Kommentarer
Postat av: Johan

ganska ondskefullt :D

2007-06-27 @ 23:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0