Fredags

I fredags var jag med Helena, David, Johan, Helene och Frida på Debaser. Tågresan var rolig! Fast läskigt när väktarna blev arga på oss.
Såhär var det... tror jag!
Vi hade förfestat hos Johan och sedan hade jag med mig min flaska som heter Karl =D Han var fylld med multivitaminjuice och absolut V i början av kvällen, men på tåget var han tom, så han låg i min väska. Helena hade med sig en sån där "Vittel"-flaska, fast den hade vitt vin i sig... iaf innan tåget, för där var den tom!
Jag satt alltså med min flaska i väskan men Helena hade sin i knät! Sedan säger någon i sällskapet (minns inte vem) att det kommer väktare.
"Uppför er normalt", säger jag som alltid när lagen räcker ut sin långa arm.
Vi garvar som tusan och Helena får ryck, tar upp sin tomma flaska och slänger iväg den på golvet när väktarna är en meter bort... som om hon var tvungen att gömma den. Jag plockar upp flaskan. Väktarna som mer eller mindre såg allt stannar som åskmoln och ser ner på oss där vi sitter och ler fånigt... skrattar lite också kanske. De tittar på flaskan som jag tog upp
"Ni ska nog inte dricka mer", säger den ena väktaren.... rösten är lika död som större delen av Pamela Anderssons bröstvävnad
"Det är bara en tom vattenflaska", säger jag.
"Jag menar den som ni slängde iväg nyss... jag såg nog", säger väktaren hotfullt
"Men det är den häär", säger jag vädjande... för det var ju den!
"Jag såg nog... drick inge mer bara", säger han (jätteargt) och de är på väg därifrån
Det är då det otänkbara händer
Frida (väldigt högt): "Vill ni smaka på rostade sojabönor!?"
De tittar på oss, ber oss att inte dricka mer och går därifrån. Lite senare eskorterar de en kille ut från tåget...

Här är en bild där jag ser uttråkad och nykter ut... tänk så långt ifrån sanningen det var
image334

Kommentarer
Postat av: Johan

david var det som ropade om vakterna :)
sojabönor är gott :)

2007-09-23 @ 20:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0