Papegoj-katter

Jag drömde imorse - när jag sov - om att jag var på Östra zoo (djuraffär i Södertälje). Men istället för alla möss och hamstrar, chinchillor, kaniner, marsvin och fåglar så var det i däggdjursrummet katter i burarna. 1-3 stycken i varje bur. Till och med i fågelburarna satt det små miniatyrkatter uppflugna på papegpjpinnar... sjukt. Sedan när jag hade tittat runt i rummet såg jag att det visst fanns papegojor där... levande papegojor... av trä... Iaf en kommer jag ihåg. Den var blå med påklistrade fjädrar och fyrkantig blålackfärgad näbb som inte var slipad utan rätt rufft tillverkad. Sedan började alla katter och träpapegojor sjunga en svängig låt tillsammans på människospråk. Det var en intressant dröm.

image878

Kommentarer
Postat av: Patricia

Haha du är ju sjuk! dessutom var du full på allvar när du skrev kommentaren på mitt förra inlägg?

Ha en bra helg! saknar dig

2008-04-25 @ 22:07:33
URL: http://parris.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0