Munspelsmannen på Sergels

Igår vad jag med Totto, Askel och Fuiida (Tove, Axel och Frida men de envisas med att skriva så... så jag tänker också göra det... förutom "Totto"... det använder jag helt frivilligt!). Vi drog ut på stan och kollade in Sthlms kulturvecka. Vi kollade på ett SKIIIITtråkigt nummer med cirkus cirkör som utfördes från kulturhusets tak/vägg. ALLTSÅ! Det var det tråkigaste och amatörmässigt konstnärstråkigaste framförandet som jag har upplevt på länge. Mest av allt stod jag och Axel och garvade åt gubben med radion och munspelet... ni vet!? Illustrerar:

Iaf, sprang han omkring och pekade och gjorde tummen upp åt cirkus cirkörerna. Han höll munspelet mot tungan som en läkare håller bomullspinnen mot tungan på en patient när han undersöker halsen. Han gjorde detta och gapade mot folk som gick förbi. Dessutom sprang han fram till ungdomar och skrämde dem när de gick förbi. Han lyckades tillochmed jaga bort en grupp fjårtiskillar som först skrämda, skrikande sprang iväg och sedan började skratta. Tror de jagades bort ungefär tre gånger av munspelsmannen... MYCKET underhållande!!!

Sedan slutade det med att vi gick på bio klockan 21. Vi såg Hancock... den var rolig! ^_^ Jag hann precis med 23:12-tåget mot Tälje efter en styrkande gruppkram ;) Vid midnatt var jag framme. Natten var mörk men ljummen och jag bestämde mig för att promenera hem. Efter ett tag upptäckte jag att det faktiskt var lite skrämmande. Gatorna var nästintill folktomma. Jag kom att tänka på våldtäkter och knivmisshandel som har skett längs min rutt. Jag gick där i mina flipflops och började få ont i vaderna för jag gick snabbare än vad flipflopen ville tillåta. Marschen slutade med en vandring uppför den kolsvarta och branta skogsbacken.

Fråga: är jag modig, dumdristig eller naiv?

Kommentarer
Postat av: Tove

Kanske alla tre :P

2008-08-16 @ 11:37:23
URL: http://tobame.blogg.se/
Postat av: Johan

hahaha skrattar så jag gråter åt fjortisflocken :D

2008-08-17 @ 20:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0