Tror jag slog rekord i idioti

Jag gick för att hämta silverklockan och sätta tillbaka batteriet och ställa in tiden. Jag satte mig vid min dator där jag hade på musik. Kollade på datorns klocka och började snurra på den lilla ratten i klockan för att ställa in tiden. Efter ett tid märker jag att bara en visare rör sig... alarm-visaren. Jag börjar så vrida på den andra ratten. Plötsligt börjar det pipa och jag tänker: timern i köket! Men när jag förflyttar mig mot köket hör jag signalen mindre samtidigt som jag håller silverklockan en bit bort i handen. jag tycker det kommer från min säng. Jag svänger runt och håller klockan på samma avstånd. När jag böjer mig ner mot madrassen hör jag larmet precis lika tydligt. Jag kollar runt och hör att mamma rör på sig bortåt hallen. Jag går ut i köket och ser timern ovanför spisen på fläkthyllan. "Mamma, timern piper!" Mamma kommer ut i köket och står bredvid mig och tar upp och kollar på timern.. det är inte den som piper. Bredvid timern står en röd liten väckarklocka. "Väckarklockan!!" säger jag. Men så plötsligt rör sig ljudet mot mig bakifrån på ett konstigt sätt. Jag får en insikt och sätter silverklockan jag håller i (den jag satte in batteriet i). Den piper..............

Kommentarer
Postat av: David

Smart! :p

Jobbigt ocksså att du har så många val på vad som kan pipa. Jag har inte nått ssom kan pipa hos mig tror jag, ja om man bortser från att Johan är här nu :)



Och ja, jag är kvar i Dalarna å latjar med radion till på fredag, å sen åker jag hem :D Appropå ditt sms tidigare idag :)

2008-08-06 @ 23:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0