Att leva med två katter

Det är alltid et experiment att sova. Detta är vad som hände igår

- Jag ska gå in i sovrummet
- Jag öppnar dörren
- På en sekund har Flow SLÄNGT sig in genom glipan i dörren och sitter längst in under sängen
- Jag ropar på henne med arg röst
- Hon sitter och tittar på mig
- Jag viftar med handen genom springan mellan sängen och väggen
- Flow springer ut
- Jag stänger dörren
- Först hör jag ett tag hur de åker omkring - glider och jagar varandra över det hala vardagsrumsgolvet
- Efter ett tag kommer Emma och krafsar på dörren till där jag sover och jamar lite (piper), jag ignorerar

- Någon av katterna krafsar i bajslådan

- Någon av katterna äter torrfoder *pling pling* i skålen
- De rusar rusar omkring ännu mer och ännu mer högljutt
- Jag lyckas somna
- Någon gg jättesent på natten/jättetidigt på morgonen vaknar jag
- Flow leker med en penna eller nåt mot min dörr
- Jag går upp efter 5 minuter av pennplingande
- Jag öppnar dörren och ser Flow
- Jag letar efter en penna och hittar ingen
- Jag flyttar på min fön med sladd som ligger där på golvet - tänkte att det kanske var den
- Går och lägger mig
- Katterna leker och till slut somnar jag igen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0