I busschaufförens bil

Jag hälsade på mamma ikväll och bestämde mig för att åka hem ikväll pga lite hemliga saker imorgon bitti samt att jag har alla mina iordninggörarsaker här (Stureby). Iaf så tog jag bussen från Brunnsäng 23:19. Jag tog tåget från Södertälje C 23:32. Jag väntade i Älvsjö mellan 00:09 och 00:37. Sedan tog jag 163an som skulle ta mig direkt till lgh. Bara det att jag missade hållplatsen.... Vid Globen började jag ana oråd. Sedan när jag åkte förbi en hållplats som hette Blåsut började jag bli liiiite orolig... När bussen bytte chaufför mitt ute på någon motorled började jag bli övertygad om att jag var väldigt irriterad.

Jag gick fram till chaufförerna. Han som skulle bytas ut var en man i 55årsåldern med vitt hår och glasögon. Den nye chauffören var svart och smal med snaggat hår, glasögon med guldringar i öronen... runt 35 år.

Iaf så hade jag åkt förbi min hållplats... självklart. Den nya chauffören sa att han skulle till Skarpnäck och sedan till Gullmarsplan och vi kunde kolla om sista tunnelbanan inte hade åkt ännu. Han sa att om den hade gått så kunde jag åka med till bussgaraget och få skjuts med honom hem för han bodde också i Stureby!

Jag sprang ner till Tunnelbanan. Tanten sa att det var för sent. Jag gick upp till bussen igen. Så åkte vi en bra bit till ett bussgarage. Sedan var det en snygg garagevakt som stod där. Så gick vi till hans röda saab och skrapade rutorna. Sedan satte han i en skiva med smöriga amerikanska 90talslåtar för det var det enda som han trodde jag ville lyssna på! Hahaha! Han sa tillochmed "Det är det enda jag har som inte är smörigt!" HAHAHHA!! Så satt vi och pratade om att vara busschaufför respektiva kassörska osv! :P

Jag kom hem iaf i ett ovåldtaget skick!! ^^ Natt natt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHA,asså att du vågade! Jag skulle ha dött!

2008-12-15 @ 14:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0