En dag i sänder

Mitt sommarjobb på ica kommer nog bli lite MER än jag hade tänkt mig! Susanne skrev upp runt 20 h i veckan på mitt arbetskontrakt. Hon ville ge ett ungefärligt värde hur mycket jag skulle jobba. Nu har Mats - en ansvarstyngd ica-arbetare - fått ryggskott! Förra året det hände var han borta 2-3 månader!! Susanne ringde mig igår - något förtvivlad - och frågade om jag kunde jobba längre två dagar den här veckan. Hon och en annan Mats - som äger butiken - drar till USA nu i två månader och en av deras viktigaste anställda kan inte jobba. Det slutade i princip med att hon sa att hon trodde att jag kommer jobba minst 40 h i veckan (alltså heltid). Redan nu jobbar jag nästan varje lördagkväll (till 21:15 ute på landet) och varje söndag morgon (från 07:45 ute på landet). Så jag får se hur mycket sommar jag får. Den mesta tiden får jag väl spendera ensam när alla normaljobbare är på jobbet! *hardihaarrr* MEN! Jag får pengar!!! Och det behövs kan ni tro!!! Så skål för det. Så började denna morgon med ett telefonsamtal runt 6-tiden med Helena (sov dåligt inatt och nu kan jag inte somna om) och en stor härlig kopp med varrrrma koppen! Ciao!

Kommentarer
Postat av: frida

jag tycker somrarna blir mindre och mindre sommar ju äldre man blir :( tänk när man var liten och var ledig HELA juni och juli! det var tider det..

2008-05-02 @ 18:12:14
URL: http://fridafunderingar.blogg.se
Postat av: Johan

japp, har man inte fast jobb får man vara glad för det jättelilla :p har man fast får man värsta långledigt över 4 veckor ^^ såsom jag i augusti :D

2008-05-02 @ 21:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0