Rocky horror show

Igår jobbade jag till kl 21:15 (fan vad grym jag var på att stänga ;)) så skulle jag på gus 25-årsfest efteråt... lite sent, men men. Bussen skulle gå 21:39 så jag tog mig en promenad till hållplatsen innan. När jag kom dit kom bussen som åkte utåt mot Enhörna. Då tänkte jag att jag kunde åka en bit längre ut med den för att slippa vänta på bussen så länge. Irriterande lantisar har tagit bort tidtabellerna på varenda hållplats i hela Enhörna men på hållplatsen jag åkte ut till var det någon samarit som hade klistrat på en ny lite vackert provisoriskt med plast och tejp över. Där stod det att bussen gick från Lillängsvägen... alltså INTE från den busshållsplatsen som jag just stod på.... HM!!! FUUUUCK!!!!! 5 minuter kvar tills bussen går... ALDRIG att jag hinner dit. Jag sprang med många pauser... fast hade redan givit upp. Såg efter ett tag hur bussen ca 300 meter längre bort åkte in mot stan. HELVETE! Var bara att vänta... Kom till slut till Villan halvtolv.... festen ebbade ut rätt snabbt och jag hjälpte till att sopa högvis med konfetti och ris från golvet. Sedan sov jag hos Gus. Dagen efter åt vi rester och drack hemgjord väldigt lyckad moccachino med cart'dor-glass. Himmelskt!!! Runt 17 drog jag till Östermalmstorg och snackade extentions med en frisör, Victoria Larm. Grymt trevlig och jättesöt! Lugnt att jag ska dit och fixa.

Känns lite bättre ang. mitt hår nu btw! Har fått tre spontankommentarer.

Hanna på mitt jobb: "Vad fin du är i håret förresten! Jag tänkte säga det förut. För du har väl klippt dig!?"
Johans mamma: "Du har en fin hårfärg. Den är häftig!"
Victoria Larm: "Vad snygg du var i håret!"'

Ikväll ska jag ta det lugnt och titta på Greys anatomy!!! PUUUSSS!!!!

Kommentarer
Postat av: Goose

Det är inte varje kväll man sover tre i en säng! Mycket kaffe blev det också, klagar inte.



Kram

/G

2008-05-14 @ 22:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0