Det är sjukt!

Det är sjukt hur mycket människan i vår moderna värld "måste" tänka på!!

- Karriär: vad ska jag utbilda mig till, vad ska jag jobba med, vem ska jag jobba för, hur mycket lön ska jag ha, trivs jag med det arbete jag har nu, borde jag byta jobb?
- Boende: i vilken stad ska jag bo, ska jag köpa eller hyra, ska jag spara eller ta lån, hur ska jag inreda?
- Utseende: är jag smal nog, ser jag tillräckligt perfekt ut, måste jag raka mig, vilka kläder ska jag ha på mig, ska jag klippa mig, vilken frisyr ska jag ha idag, hur ska jag sminka mig, vad ska jag ha på mig för några skor, matchar den här tröjan med resten av kläderna, tycker han/hon att jag är snygg, tycker JAG att jag är snygg, mår jag bra med mig själv, är jag nöjd med hur jag ser ut?
- Umgänge: Har jag bra vänner, bryr mina vänner sig om mig, har jag tillräckligt många vänner, vill folk umgås med mig, GÖR jag tillräckligt mycket i veckorna, är jag social?

Osv, osv, osv!!! Jag säger inte att jag tänker allt det här... men jag kan ju säga att vid någon tidpunkt i mitt liv så HAR jag tänkt alla de här sakerna. Tänk vilken komplicerad "maskin" människan är. Tänk vad mycket som måste klaffa för att "hon" ska må bra!

Gör som jag ska försöka göra idag! Tänk på det som klaffar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0