Dödshoppet!!

Nu är man hemma från sjöslaget! Jag har haft det sjukt kul och samtidigt sjukt obehagligt. Vi dansade GALET mycket. Jag och Tove fick en varsin danspartner och - iaf jag blev snurrad till vansinne under en låt. Sedan fick jag en kyss på handen och jag vinglade iväg alldeles varm och yr.

I natten befann vi oss inne på båten ett par meter från dörren ut på däck. Plötsligt rusar en vakt förbi och slår nästan ner mig på golvet i farten. En kille har hoppat.... Natten fylls av hellikoptrar och båtar som söker. De hittar honom inte. Mitt hjärta slår i panik när jag först hör det. Min första instinkt jag får är känslan av att det är jag eller någon jag känner som ligger och dör ensam mitt i öppna havet. Det är kallt, det är mörkt, det är vågigt och han är ensam.

Medan vi ser på genom fönstret när de firar ner livbåten kommer en tjej springande och lägger gråtande armarna om sin vän. Hon hade fått för sig att det var hon som hade hoppat när hon hörde om det och hade blivit livrädd. Jag vet fortfarande inte vem det var som verkligen hoppade. Här och där på båten går gråtande Linköpingsstudenter omkring.

Efter ett tag går vi ner i hytten och drar för gardinerna och bestämmer att vi har faktiskt betalat 600 kr för det här då ska vi ta vara på det. Vi spelar "circle of death" ännu en gång... fan vad kul det var ^^ Iaf, när inte massa konstiga människor kom in i hytten och var med.

Tove: "Shirkle of death"

Anna: "Quings" and keens

Tove: "Nä, äpple var redan taget"
Frida: "Kinky!"

Sedan gick vi och dansade massor på övre, lilla, dansgolvet. Vid 05 gick Tove och Frida och sov. Vid 06:30 gick Anna och jag ner i hytten... men 10 min senare knackade det på dörren men ingen i hytten öppnade så jag klädde på mig och gick upp. Jag ville egentligen inte sova.

Jag funderade på var jag kunde hitta lite folk jag kände. Jag tänkte "på däck 8 kanske...". När jag kommer dit hittade jag en hel drös med folk jag kände ute som hade en korridorfest. Vi satt och sjöng lite men så kom vakterna och skällde på oss om att folk ville sova. Så kom någon och hämtade oss till en hyttfest på däck 9. Där var astråkigt. De satt mest och skrek och självklart kom vakterna snart och hotade med att vi skulle få simma hem. Tyckte det var ett ganska smaklöst skämt med tanke på vad som hade hänt. Efter ett tag sa jag att jag ville gå. Alla höll med och vi drog. Så träffade vi på en snubbe som erbjöd oss hans öl-aerobiks - som tydligen var välkänd.

Crull rusade ner och hämtade Mariestad och så gick vi ut på däck och skulle börja. Men killen med aerobiksen hade ingen cdspelare så det blev lite allsång istället. Sedan körde vi in mot Åbo hamn och då kom en Viking Line-färga och körde upp bredvid oss. Då skulle aerobikskillen köra helikoptern.


Jag tycker faktiskt bilderna talar för sig själva. Sedan att Johan - killen till vänster på bilden närmast ovan - också moonade och smiskade sig själv medan han skrek - till passagerarna på andra båten - "Oy!!!" var ju sjukt kul. Han sprang fram och tillbaka längs räcket och skrek "OY!!".

Vid 9 gick jag och lade mig eftersom vi var den delen av passagerarna som skulle äta 13. Jag var galet hungrig. Klockan 10:30 vaknade jag igen och de andra i hytten också - Tove, Anna och Frida. Vi gick och handlade lite. Jag handlade lite choklad som var äcklig. Kvällen innan hade jag köpt följande:

Caipiroskan tog slut imorse i "ölspelet". Tobleronen tog slut inatt.

Imorse köpte jag iaf en äcklig choklad. Jag åt halva och slängde resten. Detta var vad Tove, Frida och Anna köpte imorse:

Det var colanappar med tillhörande tänder.

Sedan kollade vi lite karaokebidrag. NF vann... WOHOOOO!!!!

Till sist var vi framme i Sthlm... fick nyss reda på att Markus Norrman känner en kille som delade hytt med han som hoppade... =S

Just det!!! Tog ett kort för Jockes skull!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0