Iakttagelser i förseningshelvetet

Jag spenderade dagen med Helena i Blackeberg som sagt i tidigare inlägg. Jag drog därigfrån vid 17 ungefär. När jag kommer till station och kollar på tavlan över avgående pendeltåg drar jag en lång suck!! Vi åt frukost, jag och Helena, vid 12! Jag är hungrig! INSTÄLLT, INSTÄLLT, INSTÄLLT, INSTÄLLT, INSTÄLLT!!!! står det överallt!!! På grund av olycka, säger de! Inte ett enda tåg ska gå tydligen!!! Jag går till kundtjänst och ser efter.

- Åk till Mariatorget och gå till Stockholms södra,
s'ger gubbhelvetet otrevligt.
- Okej, tack så mycket, säger jag och ler medan mitt huvud säger GO FUCK YOURSELF!!!

Jag går till tunnelbanans röda. Där ser jag en tjej som dörrarna stängs mitt framför.

- ... dörrarna stängs...
-  Men!!? Varför stängdes dörrarna för??

Behöver jag ens säga att hon inte pratade stockholmska???

Iaf åker jag till Mariatorget. Jag går en överraskande lång bit till pendeltågsstationen och kommer dit 10 över 18. Jag ser att ett tåg ska gå 11 minuter över och springer ner. Jag står ett tag och väntar. Klockan blir 18 över så jag går och ser efter. Den ska komma 20 över står det. Jag väntar. Sätter mig ner och tjurar, messar Helena och ringer mamma lite. Tuggar tuggummi. Efter ett tag reser jag mig igen. Går och kollar.

Ändrad tid: 18:26. Klockan var 18:31....

Till slut  18:45 kommer tåget. Jag skulle ha åkt 17:42 från T-centralen liksom! :| Och så en timma och 3 minuter senare.... Det var en kille som pratade i mobilen om att han skule bli sen!

- Det är världens jävla kabbalalik här, sa han!! Tyckte det var himla kul. Kabbalalik, är det typ Madonna död??

Väl på tåget får jag sitta vid en högljudd familj på en mamma, en son på typ 2-3 år och en på kanske 5 år. Den minsta sonen sitter och sjunger. Jag uppskattade hans version av Bä bä vita lamm!!

- Bä bä vita laaam, har ni gjort nån fuuull? Ja, ja ära ba ja *mummel mummel*. Helldalock o faaa, shöndatjo o to. O to pa rumpa o lille lille bo.

Det var inte så att han inte kunde prata. Det var bara ett äkta singing bee moment! Han sjöng helt enkelt så som han tyckte det lät!

Nu ska jag städa sängen! PUSSAR!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0