Jag tog en dusch...

... och hade... liksom inget på mig. Mitt hår såg/ser ut som ett galet getingbo efter att jag torkade det. Så HELT plötsligt plingar det på dörren :| Millencolling skrålar på typ högsta volym. Jag tänker att grannarna kanske vill klaga. Kollar ut genom titthålet - fortfarande utan kläder - och där står två unga tjejer. Jaha... tänker jag. Jag springer och hämtar morgonrock,  sänker musiken och plattar ner håret... det får duga. Jag öppnar. Där står de. De säger att de är från... måste kolla, nä det stod inte här. "Livet med öppna armar" eller nåt tror jag. De gav mig ett fyrsidigt blad om "livets stora frågor". Första frågan: Finns det en gud som bryr sig om oss? Aha, tänker jag. Tar emot bladet och blir överraskad över att de efteråt bara säger tack, hejdå och så ler dem och går.

Vad fan hände med jehovas vittne-fasonerna. Ska man inte vara påträngande? Hallå eller...!? Jag vet inte om jag tror på deras gud... det verkar för enkelt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0