Kanske lite bra att flytta ifrån den här skiten

Igår runt 13tiden var jag på väg för att möta Johan på Ellbe för vi skulle äta lite lunch tillsammans. När jag kommer ut genom porten så ser jag i porten bredvid min, detta:

Det är två polisbilar och tre poliser. Säkert är det flera poliser inuti byggnaden. Jag går förbi och noterar att NÅGOT händer.

När jag kommer ner till Brunnsängs centrum så ser det ut såhär:

Jaha, en till polisbil, tänker jag. Något är på gång. Sedan är jag borta hela dagen och jag tittar lite på internet sedan på kvällen när jag kommer hem, jag hittar ingenting.

Men så imorse när jag går upp ligger en datorutskrift på diskbänken. Detta är vad jag ser:

Foto: Magnus Grimstedt

2008-10-06 07:10   
Nytt rån mot Ellbe livs
BRUNNSÄNG Ellbes livs utsattes för ett väpnat rån strax före klockan tolv på söndagen.
– Det är fruktansvärt att det ska hända, men det är svårt att skydda sig ifrån, säger butiskchefen Mia Johansson.
En man rånade den enda öppna kassan med kniv och sprang från platsen. Ett vittne satte efter rånaren och kunde hjälpa polisen att lokalisera vartåt gärningsmannen flydde.

Med hjälp av hundpatrull spårade polisen till en adress på Bergsättravägen, 500 meter från butiken.

Ett par timmar senare kunde polisen gripa en 22-åring som nu sitter anhållen misstänkt för grovt rån.
Reporter:  
Jalmar Carlson  

Uppmärksamma att jag bor på Bergsättravägen och att alltså rånaren var min next-door-nerighbour

Ett par kvällar innan var jag på Ellbe en kväll och då var det en kille i åldern som nämns i artikeln som snattade. Han var berusad eller påtänd och hade sjukhustejp i kors på kinden. han hade köpt ett paket köttfärs och en 1,5 L fanta. Men förutom det låg två färdiga mackor i ytterfickorna på jackan och en macka i en innerficka. Butikschefen är en kvinna i kanske 35-årsåldern. Hon är alltid väldigt fin och går runt i vanliga kläder medan resten av personalen har mörkblåa ELLBE-tröjor. Det är lite lustigt faktiskt...

Iaf så är hon väldigt nätt och så men hon var fan grym på att hantera snattaren. Han var lång och var betydligt starkare än hon var... men det hjälptes inte. Ungefär såhär lät det:

Lodis: Vafan göör du... ja har inte gjort nåntiing...
Hon: Nähä!! Vad är det här då!!? (sliter ut två mackor ut vardera ficka på hans jacka.
Lodis: Vafan håller du på med. Behandlar mig som är jävla tjuuv eller...
Hon: Men du är ju en tjuv!!! Du har stulit ur min butik!! Fattar du inte det
Lodis: Det har jag ju inte alls det...
Hon: Men du tog ju de här!! (viftar förbannat med mackorna i ansiktet på honom)
Lodis: Ja! Men vem fan bryr sig...
Hon: Har du mer på dig!!!
Lodis: Vadååå... jag har inte tagit nånting...
Hon: Nähä!! Vad är det här då?? (kör in handen i innerfickan på honom och drar ut ännu en macka.
Lodis: Vafan gör du... jag har ju inte tagit nånting
Hon: Så du hade inte tagit de här (viftar med tre mackor på hög)
Lodis: Jo, men det gör fan ingenting
Hon: Ut ur min affär! DRA HÄRIFRÅN!!
Lodis: Men fan varför det?
Hon: Vänd dig om!
Lodis: Nä fuck you, det tänker jag inte göra
Hon: VÄND DIG OM NU!!!
Lodis: Det tänker jag fan inte göra
Hon: (går runt honom och klappar på hans jacka för att känna om han har nåt där)
Lodis: Aaaj, vafan håller du på med? (det kan omöjligt ha gjort ont) Tafsar du på mig? Jävla kärring. Jävla pedofil. Du kan inte hålla på att ta på min rumpa (hon var inte i närheten av hans rumpa)
Hon: Nu sticker du från min affär!!
Lodis: Nä, det tänker jag inte...
Hon: Vill du att jag ska ringa polisen eller?
Lodis: Gör det. Jag ska anmäla dig jävla pedofil. Du ska inte ta på mig...
Hon: Stick härifrån!! Hör du vad jag säger!!!!?
Lodis: (börjar långsamt gå och butikschefen följer efter) Fan, jävla hora
Hon: (fortsätter bara följa efter)
Lodis: (mumlar nåt ohörbart) HÖRDE DU VAD JAG SA!!!?
Hon: Ja, jag skiter i vad du säger!
Lodis: Jävla pedofil... tafsar... jag blir ju fan äcklig på dig... jävla äckligt jue... äckligt...(mumlar och går ut)

Min tanke nu är... det var SÄKERT han som genomförde rånet!!!

Kommentarer
Postat av: Rasmus

Vad säger du om att ännu en gång skriva om varandras bloggar?

2008-10-06 @ 21:07:53
URL: http://rollywood.blogg.se/
Postat av: Reach

slöddertälje, vad säger man! bättre här nere i södern... inga "romer" zigernarbögar alltså =)



1:a november, då är det dags att bli full katinka!

2008-10-06 @ 22:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0