All about the shoes (?)

Jag drömde lite imorse mellan 8 och 9. Det var SKÖNT att vakna!

Jag. Jenny och mamma är inne i en skoaffär. Vi är i Sthlm. Det kommer in en tjej som pratar med sin pojkvän om ett par skor som hon har köpt i en annan affär.

Hon frågar om jag kan passa den ena ett tag. Bara ena skon alltså. Hon skriver sin autograf under skon för att kunna bevisa senare att det är hennes. Jag provar den och ser huyr lång jag blir beroende på vilken fot jag står på.

En kvinna tror att jag jobbar där och ber om hjälp. Jag säger att jag inte gör det och hon ser irriterad ut. Jag, mamma, Jenny, kvinnan och hennes väninna sätter oss på en bänk i affären och provar skor. Jag kommer fram till att tjejen vars ena sko jag har på mig inte har kommi tillbaka ännu.

Nu är bänken flera meter upp på en upphöjning vid inre väggen i affären. En stege är lutad upp dit. Inget konstigt med det... Plötsligt hörs skrik nedifrån kassan. En alkoholiserad finsk gubbe kommer in genom dörren; skrikande och röd i hela ansiktet.  Han plockar upp en stor häftapparat och börjar skjuta vilt omkring sig. Jag blir rädd för att bli sljuten och gömmer mig bakom mammas axel.

Jag kan inte se om det är en häftpistol eller bara en ovanligt stor häftapparat och häftstiften bara ramlar ner på golvet eller om det är stora höftspikar som skjuts iväg. Men man hör iaf maskinen sljuta av högt och tydligt. Jag tittar ner och in genom dörren kommer en riktigt förbannad syriansk man i ca 55-årsåldern. Han sliter rasande ut alkoholisten ur affären.

Vi är lättade uppe på bänken; skrattar - andas ut. Men så ser vi ut på gatan. Vi är nu på stan - Tälje - i en annan version av Din Sko. Där ute på Gågatan Kommer nu syrianen inrusande i vårt synfält. Han har ett stort svart gevär. Han är galen och arg. Han börjar skjuta mot människor. Cylindrar skjuter ut ur pipan och rullar iväg och exploderar kort därefter. Han skjuter efter folk som vettskrämt springer bort från honom. Det är kaos, panik!!!

Nu är vi på utsidan av affären på samma uppmöjning. Han får syn på oss. Det hugger till i magen på mig av rädsla och panik! Nu är han ännu argare för att alla springer ifrån honom. Han börjar oavtrutet skjuta upp mot oss. Efter att vi lyckats - i full panik - slå ner tre av cylindrarna som sedan har exploderat i våldsamma eldklot så vaknar jag!! Thank God!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hahahaha!!! Ne men faan,... va hemskt! så ska det inte gå till när vi provar skor PÅ RIKTIGT!:D

2009-02-21 @ 11:56:07
URL: http://whatitfeelslikeforagirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0