IKEA orange

Äh, fan... lite besviken blev jag nu! Jag hade ju tänkt mig ett svartvitt vardagsrum med en klarröd soffa!! Men så var jag lite sugen på att gå och kolla hur färgen såg ut på riktigt och så smet jag iväg till IKEA (2 minuter bort) på lunchrasten!!

Jag kom in och åkte upp till soffavdelningen. Jag gick till soffan och tittade på tygproverna. Mjaaa... det såg rätt okej ut... men ju mer jag tittade på det ju osäkrare blev jag och så tittade jag enn meter bakom soffan och där stod en annan modell i samma serie. DEN VAR JU FAN ORANGE!!! :| Oooooh så tråkigt!! Nu vet jag inte hur jag ska göra! Antar att det blir en grå soffa iaf... =/ Aja.. funderar på att dra till IKEA imorgon igen och förshoppa lite innan pappa och jag åker dit!

Ångrade mig om vilket soffbord jag ska ha förresten. Det jag ångrade mig till var mindre (pluspoäng eftersom jag vill ha det rätt luftigt) och så var det hälften så dyrt har jag för mig. Härligt... sedan så ångrade jag mig ang. datorstol också.... ska nog ha kvar den gamla tills vidare. Efter det beslutet känner jag mig väldigt mogen och ansvarig! ^__^

Sedan så hittade jag ett verktygsset som kompletterar det jag redan har genom att det finns bla en såg i det! Det ska jag köpa imorgon ifall jag åker dit! Och så ska jag köpa lite mera saker och titta på en anslagsvägg också... det såg MYCKET spännande ut!!! Och så arkivskåp också. Och om Jannike är hemma ska jag titta på hennes - enligt Jannike fula men enligt mamma rätt fina - bord. Så kanske man kan ha det sålänge i köket tills jag känner att jag vill spendera pengarna på nåt dyrare (finare).

YES!!! Bara 1 v och 3 d kvar!! YES YES YES YES!!!  Det känns mer verkligt varje dag. Och så känns det underbart att jag har beställt 100% vindkraft. Mer och mer av det jag gör blir påverkat av att jag vill hjälpa till och utnyttja miljön ansvarsfullt! Det känns riktigt riktigt bra att göra nåt inte bara för sig själv! Tänk på det - du som läser!!

Massa pussar och kramar ni som orkade plöja er igenom det inlägget om min väldigt spännande dag i Kungens kurva!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0