Att vara kung...


Jag skulle nog inte vilja växa upp i en kungafamilj. Förstå vilka förpliktelser man har. Man måste delta i en massa tråkiga ceremonier med säkert en massa tråkiga människor. "Förra året fick de framställningar om att medverka vid 1 466 olika ceremonier. De tackade bara ja till en tredjedel." Fatta ändå vad mycket det är!!! Det är nästan 500 ceremonier på 365 dagar!! Jag hoppas för deras skull att det gäller flera olika familjemedlemmar. Alltså att det gäller både drottningens-, kungens-, prinsens- och sessornas göromål. Annars skulle det vara i genomsnitt 1,4 ceremonier om dagen :S

Iaf så ber kungen nu om pengar till Viktorias bröllop och till deras kommande nya hushåll. Jag tycker att vi får hållas med kungens kostnade! Trots att han mest av allt bara kostar oss skattepengar så representerar han ändå Sverige och jag tycker det känns mysigare med en kung än en stel president. Det är inte alls samma känsla. Och vadå? Ska presidenten dela ut nobelpriset... det känns helfel! Eller vad tycker du?



Tillägg: Haha, jag jobbar ju ändå i Kungens Kurva... XD

Kommentarer
Postat av: Jenny

Han är så söööööööt!!! Ser ut som en liten groda... en söt groda!

2009-03-04 @ 11:48:00
URL: http://whatitfeelslikeforagirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0