Temperature, degrees and awakening


Det har varit plusgrader minst ett dygn i sträck. Så var det när jag gick och lade mig runt 23 igår. 23! Jag gick alltså INTE och lade mig 6 igen...! När jag somnade var det 3 plusgrader - alltså väldigt varmt ute utan någon som helst slags ironi i rösten.

När jag vaknade - 07:15 ca - var jag totalt utvilad!! Jag tittade ut genom fönstret. Himlen var/är helt blå och tallarnas ständigt gröna barr med mjukt oranget solljus spelande på den varmt bruna barken gav en illusion av sann vårvärme.

Jag gick upp och OJ så kallt det var. Jag sov inatt - för första ggn på MYCKET länge - med en tröja (SSK matchtröjan) för att jag frös. Imorse tog jag på min morgonrock på den tröjan. Fryser fortfarande lite.

Iaf! Eftersom himlen fortfaranda var blå stannade vårillusionen kvar i mitt huvud... det vill säga fram till jag gick in på temperatur.nu! Det DÖK ner till under minussträcket runt fyra inatt och blev inte plusgrader igen för ca 30 minuter sedan... så min illusion var alltså bara en illusion! Men en solig och härlig sådan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0