IBS


Lunch häromveckan

Detta tror jag att jag har. Irritable Bowel System. Magen blir helt enkelt uppretad allt som oftast när man äter. Ballongmage släpper inte ut några gaser (det har man ju märkt!!!) så det sitter i hela dygnet tills magen hunnit smälta maten. Det finns inga botemedel.

Man ska vara försiktig med för mycket fibrer, för mycket frukt, för mycket mjölk, för mycket köttprotein och socker är som gift. Pasta, ris och potatis innehåller jättemycket stärkelse... undvik helst helt och hållet.

Det känns som en beskrivning av mig som har haft ballongmage hur länge som helst. Så fort jag har ätit frukost så finns den där... som om jag har varit gravid minst halva graviditetsperioden.

Man ska dricka mycket vatten så får väl börja med det. Sedan vet jag inte var jag ska börja... verkar ju inte som att jag får äta någonting :P

Ska iväg och försöka hämta cykeln nu

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0