Onsdag = Skansen, Gondolen och glass/filmmys


Först drog David med mig på en mystisk resa. Hade ingen aning om var vi skulle. Men när vi väl "landade" var vi på Skansen. Vi började med att dela på en portion deformerade köttbullar och sedan klättrade jag på väggar.


Får får får?


Rudolfs fru


Skogens drottning


Skogens konung


3 små nallebjörnar... och så en stor


1) En björn som jag tyckte David skulle rida på framför kameran... det tyckte inte David...
2) En fjälluggla... den bad jag inte David rida på


Vilda svin... såna där vilda... svin


Sedan kom hipp hipp dit. Vi stötte ihop med dem vid vildsvinen-, terrariet- och utgången...
"Titta nu... där är ett vildsvin"


Mamma mu och vänner


VÄRLDENS VÄRLDENS VÄRLDENS finaste sötaste sälar. Är kär!!


Katinka: "Vad är det i trädet??"
Det var en häst som kliade sig.


David: "Här är Katinka... ändernas beskyddare!"
Jaja... jag gillar änder


I något av de här båsen trodde man att David var en flicka när han var liten och så fick han ett par blåa clipsörhängen i plast!!!!!!!!!!!!


Skylten: "Rör inte lemurerna. De är snälla men blir de störda kan de bitas!"
Katinka tänker: 'Men en mm ifrån kan man nog sitta!!'


Babiaaaner. Måste säga att jag gillar dem mer och mer. Trots den där röda slemklumpen som de bär runt på under svansen


Surikater (Timoner).
Lejonkungen III: "Gräva tunnel, gräva tunnel, gräva tunnel, gräva tunnel, grä....... (8)" Nervöst sammanbrott




Den nedre är den farligaste ormen i världen: inlandstaipanen. Den är SJÄLVKLART från Australien!!!


Han här satt bredvid jordekorrarnas terrarium. Det kan man kalla djur i bur... stackars Putte!


Sedan har vi kompisarna - svartråttorna/pestråttorna. Är de inte söta?


Läskigaste sköldpaddan JAG har sett iaf!



Här ligger två skäldpaddor och en liten krokodil och sover tillsammans... huvud mot huvud!! Så sjukt gulligt och överraskande!


Här är de lite större kompisarna... de är lite mer diskrimenande och sover helst för sig!


Två kära sjöhästar... passande <3



Så underbart vackert. Jag MÅSTE bara lära mig dyka... sedan ska jag ner och vara livrädd bland muränor och andra fula fiskar. Men oh, så vackert det är!!


Sedan tog David med mig till Gondolen (FIN restaurang uppe vid Katarinahissen). Där var många överklassare och jag satt inte minst och skrattade åt uttal och manér. Det måste vi göra om... men på ett ÄNNU snoffsigare ställe nästa gång. Jag älskar det!!!


Här sitter han. Han som är finast i hela världen!!

Efter gondolen och när David blivit ca 1000 kr fattigare körde han hem mig och han körde för att spela innebandy. Medan han gjorde det åkte jag och köpte tofuglass och lite annat. Sedan tog jag det, krossade digestivekex och paranötter över och ringlade honung på det. Sedan kardemumma och kanel. Jag hyrde två filmer också och köpte lite lyxgodis och en god juice. Sedan hade David köpt en burk i form av en bakelse åt mig på skansenakvariet... hahaha! Den fyllde jag med Maryland-kakor och döpte till "Davids kakburk" (David = kakornas beskyddare).

Sedan när han kom åt vi gott och tittade på Benjamin Button till levande ljus. Toppenmysig hela dagen. Det var inte igår man var på Skansen.
Det gjorde inget att det var mulet för då var det så pass lite folk... och så var det liksom sådär höstmys-kyligt! Tack för en underbar dag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0