Umbrella challanged


Katinka nere på stan. Går i affärer. Väntar på rätt tåg. 17:30 går jag ut genom dörrarna från Åhléns. Regnet ÖSER ner! Den tidigare torra gatan är täckt i 5 cm vatten. Jag priiiisar mitt paraply som ligger i väskan. Fäller upp.

Närmare övergångsstället från gågatan börjar det likna en flod och jag hoppar mellan ställen som har mindre än 1 dm vatten. Gatustenar som sticker upp lite mer än andra. Ställer mig på trottoarkanten vid övergången. Hinner precis höja blicken. Ser bilen.  Ser Nilen. Ser mig själv uppifrån där jag står. *SWOOOOSH*!!!!

Vågen sköljer över mig. Fötter, ben, mage, armar, ansikte. Bara insidan av paraplyet som är torrt. Vänder mig om. Ful gubbe i regnponcho flinar. Ta dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0