Det knarrande blå ljuset


Inatt drömde jag en mardröm. Eller snarare imorse. Jag vaknade och somnade om och under den tiden drömde jag detta:

Jag och mina två småbröder på 9 och 2 år bor tillsammans i ett tvåvåningshus i ett bostadsområde. Jag är ca 20 år. Jag har ingen aning om ifall vi hade föräldrar i drömmen, jag tror inte det. Iaf så är jag och nioåringen vakna.

TV både uppe och nere står på, samt datorn på övervåningen. Jag går förbi datorn på avstånd och den lyser med ett starkt blått ljus och knarrar... den knarrar som en mansröst. Det ÄR en mansröst. Den säger någonting på ett mycket obehagligt vis. Nioåringen kommer ner till mig och jag säger att han ska gå bort ur datorns sken men jag märker den här tingesten som datorn har blivit har sett oss.

Jag drar med mig min bror på övervåningen och undviker knarrandet och det blå ljuset som också flammar ur TVn. Vi springer in i ett rum som är tomt sånär som på en garderob och ett par gula gardiner. Jag säger till honom att vi måste stänga av alla apparater i huset. Vi springer och drar ut sladdar och trycker på knappar så fort det bara går.

Efteråt springer vi in i rummet med de gula gardinerna igen. TVns flammande ljus skymtar i kanten av dörröppningen. Den har gått igång igen. Vi står vid gardinerna tillsammans. Plötsligt sliter sig min bror och springer ut genom dörren. När han kommer tillbaka går han långsamt och ett blått ljus skymtar i hans ögon.

Jag springer förbi honom och plockar upp min andra 2åriga lillebror som har vaknat och nu står yrvaken i sin pyjamas nere i hallen. Jag springer ut ur huset med honom i famnen. Jag springer förbi granntanten i 80tals joggingdress i lime, rosa och gult. Hon har cocktailparty i trädgården. Hon lämnar ifrån sig sitt drinkglas och börjar springa efter mig.

Hon är korpulent och springer långsamt men knappar ändå in. Hon vill att jag ska stanna så hon kan ringa socialen och ordna upp det här. Till slut får hon fatt i mig men jag puttar bort henne och springer vidare. Till slut hittar jag ett olåst hus i ett annat område och springer in. Av någon anledning bor det ingen i det fullt möblerade  huset för i nästa drömsekvens har jag bott där några år.

Jag har blondt lockigt hår och jag liksom granntanten har 80talskläder men mer som madonna. Jag är kompis med en massa dansare och är med i en musikvideo där jag dansar. Jag har bjudit hem några vänner - en tjej och tre killar. En av killarna är kär i mig och på nåt sätt gör det mig orolig. Känslorna är befogade för när de är i bilen utanför mitt hus och snart ska in viskar en knarrande röst i luften bredvid mig där jag står vid brevlådan:

- "Det är bäst för honom att han inte går in i huset..."

Kommentarer
Postat av: Berglund

dröm eller början på en bra bok? :D

2010-02-03 @ 10:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0