"Områdes"kontor

Jag fick ett efterlängtat och fruktat brev idag. Det var också som jag fruktade. Alltså telgebostäder är ju faktiskt DUMMA i huvudet. Fredag den 5e februari kommer de. Inte mellan 8 och 10... eller kanske mellan 12 och 15. NEJ! De kommer helt enkelt den 5e februari... PUNKT. Mellan 00:00 och 23:59.

Den 5e februari jobbar jag.

"Om ni ej kan vara hemma denna dag ber vi Er lägga nyckel i nyckeltuben, om sådan finns,..." (NEJ, sådan finns inte!!!) "... eller lämna lägenhetsnyckeln hos Ert områdeskontor."

Jaha!! Nu råkar det vara så att mitt områdeskontor befinner sig mer än en halvtimme bort!!! HUR FAN HAR DE TÄNKT SIG??? Att jag ska spendera mer än en jävla timme på att lämna en nyckel!!!???

All mat lär ju ligga kvar framme på köksbänken när man kommer hem också efter att det nya - det är säkert inköpt 1957 men bara oanvänt... därmed = nytt - kylskåpet har installerats!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0