Gååtland i en jävle masse biiilder (återkommer med Skåne)



Det är andra åldersgränser för saker man får och inte får göra på Gotland. Kasta varpe: 4,5 år. Köra bil: 2 år. Dricka brännvin: .... venne



Jag och David drog ut på en promenad under VM-pausen. Borta vid en gård inte så långt från Sigdes (mormor och morfars gård) kom två hundar utspringande och skällande. Jack russel och labrador(ish). De följde oss hem. Sedan vaktade de vår dörr en hel timme... trodde de skulle stanna för alltid



Mormor och morfar tog med oss och paddla i Närsån... David fann sig själv



Mormor och morfar




Gruppfoto <3




Jag har hittat en som är lite längre än vad jag är



Första "doppet" i Sverige... Ett snoppdopp



I Ronehamn: Ovanpå den här affären bodde mamma hos mormor och morfar tills hon var ungefär 1 år. Morfar ägde butiken då också!



Älskar tanken på att någon verkligen blir glad över att det är rabatt på 7 liter mjölk för det var exakt 7 liter som
denna någon ville ha... eller kanske 14!?



Vilket URVAL!!! Hur ska man kunna välja!?



Dags att tanka cykeln med en high tech bensinpump


'
Småkusinerna (fr. vänster) Mathilda och Jolina. Döttrar till morbror Johan.
"Mathilda. Gör såhär nu"
"Mm"



Vi är inte i Danmark... men lego



David byggde ett hus



Jag byggde en bil av resterna



Voila!!






Jag, Disa, David, Helena. Jag medger tveklöst till att jag var absolut fulast i mormors glasögon!!!



Fick ingen bra bild på Hoburgsgubben (en "rauk" som ser ut som en gubbe typ) men tog kort på hans grotta



Innanför ringmuren efter en surpriseträff med Jenny och hennes famlilj som helt plötsligt dök upp och innan dess lunch med Hanson som nu jobbar och bor på Gotland



Kojsalamm. Det är morfars kusin som började göra dem



Till vänster: Hönshuset (det finns inga höns där nu för tiden... nu bor man där om man är människa)
Bredvid hönshuset finns en liten friggebod. Till höger är ladan



Ladan: ovanpå ladan är loftet där jag och David bodde och där svalorna flög in (trappa t. höger)



Mormor och morfars hus



Time to go och kursen slår av mot Oskarshamn och sedan Skåne!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Har du vägen förbi Helsingborg o har nån liten stund över, hör av dig!

2010-07-04 @ 01:36:52
Postat av: Berglund

Jag har en tanke med mjölken, ett veckobehov, ifall man dricker 1 liter/dag! :D

kanonbilder som vanligt! ^^

2010-07-04 @ 10:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0