Olja olja olja


Carravaggios Supper at Emmaus

Jag vill lära mig måla i olja! Målningen nedan är i akryl, men nackdelen (eller fördelen beroende på hur man tänker) med akryl är att det torkar så fort. Så man måste skynda sig innan färgen ligger stenhård på paletten och så blir det svårare att fada ut färger från ljust till mörkt. Vad jag har förstått så torkar oljefärgen lååååååångsamt och är dessutom vänligare mot penslarna.

Mitt i detta måste jag säga att jag INTE är en van målare. Jag har i störst utsträckning tecknat i svartvit blyerts. Förutom otroligt misslyckade vattenfärgsmålningar som liten har jag bara målat två gånger innan detta som jag kan minnas! Först målade jag av Salvador Dalís porträtt av Picasso, och sedan målade jag av någon katt som jag hittade på internet!

That's all folks!!

Kommentarer
Postat av: Tove

Jag målade en oljemålning för kanske sex år sen och jag kan säga att det tog tre dagar innan den torkade....

2010-05-18 @ 13:44:11
URL: http://tobame.blogg.se/
Postat av: hami

hej,börja med ett enkel landskap,som du sa själv olja är snäll,du kan gärna mejla om du har frågor.Hami

2011-02-22 @ 23:54:40
URL: http://www.hamiart.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0