Guerre de lego et playmo... et barbie


Igår var det som sagt inflyttningsfest hos Micke. David tog med sina två kusiner: Rebecca och Alexandra. Sent på kvällen sa David att han tyckte det var så skönt - när de var små - att umgås med micke för att de alltid var hemma honom. Då började kusinerna påpeka att man fick ju inte leka med Davids leksaker för honom. De bara förstörde allting enligt honom. Det pratade de om ett tag.

Och så imorse så sa jag att jag tyckte det var så kul för det är så typiskt han! Då sa han:

"Ja, det kanske det är... Men de lekte ju typ med barbie i legostaden!!"

Då höll jag på att skratta ihjäl mig!!

Men det värsta var ju ändå att de blandade playmo med lego. HAHAHAHAHHA!!!


Kommentarer
Postat av: Berglund

oj oj, det där är ju bra mkt värre än galgar som trasslar sig! :O

2010-11-07 @ 16:33:02
Postat av: David

Berglund>> precis!



Pappa, micke och några andra smarta personer lekte ju faktiskt med mitt lego med mig :)

Inte minst eftersom DE INTE GICK OMKRING MED BARBIEs I LEGOSTADEN!!

Eller för att de inte körde omkring playmobil-bilar på gatorna, som var lika stora som husen. Det är ju helt ologiskt! Så kan man ju inte göra. Då blire orealistiskt och tråkigt, det förstår ju vem som helst :)

Jag blandade btw inte ens olika legosorter med varandra. Duplo var förbjudet. Å sjörövarlegot och riddarlegot hade var sitt hörn i rummet. Dock tror jag att jag använde en sjörövarlego-palm i samband med ett stadsbygge nån gång, typ när jag testade på att skapa Miami kanske.



PUSS (till dig som vill ha den)

2010-11-08 @ 01:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0