'PANG!!' "Åh, men SHIT!"


Igår var jag nere på stan och fönstershoppade lite. Jag var på väg mot Täljehuset, skrivandes på ett sms. Kända vägar går man mest per automatik. Och så gjorde jag alltså. Skrev mitt sms. Såg allt runtom mig liksom lite ur ögonvrån.

Svänger in mot T-husets dörrar och så 'PANG!!'.
Från höger någonstans: "Åh, men SHIT!" "AAAH!". Jag fattade ingenting.

Ansiktet gjorde ont. Jag tittade upp och såg ingenting... eller jo, glas! Tittar åt höger och ser två tjejer på 14 titta chockerat på mig. De kommer fram till mig och frågar om det gick bra. Jag återupptar aktiv tankeverksamhet och inser plötsligt att jag har gått in med ansiktet i en glasdörr.

"Jadå, gick bara i mina egna tankar."

Väl uppe på indiska börjar chocktårar komma. Gör rätt ont, men behöver egentligen inte gråta. Är inte ledsen. Är bara min kropp som vrider på sin jävla disktrasa så att tårarna kommer varje gg jag upplever någonting obehagligt och ovant.

Tittar mig i en spegel. Visst fan har huden spruckit upp på näsknölen och ett skrubbsår framträder i pannan. Hur jävla hårt smällde jag i glasrutan egentligen? Nu gör hakan också ont. Jävla skit! Tänker: 'Hoppas det försvinner innan julfesten, eller iaf julafton... och det måste absolut vara borta vid nyår!' Och de där idiotiska mekaniska tårarna fortsätter hopa sig i ögonvråna.

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Stackare! Du är varmt välkommen på julfesten hur du än ser ut! :)

Och om det skulle behövas har vi plåster... :)

2010-11-25 @ 22:21:19
Postat av: @nn@

vi ses på julfesten tjen vila upp dej riktigt ordentligt ;)

2010-11-25 @ 22:42:08
Postat av: Mattias



Ett tips, har en tjej-bekant som har en blogg. Kanske kan vara skoj läsning?



http://nevergetburn.blogg.se/

2010-11-25 @ 23:19:49
Postat av: malin

Har gjort nåt liknande i somras men det var inte ansiktet utan jag lyckades skära upp halva lilltån på hms skjutdörrar. Hade sandaler och fick halta omkring och lämna världens blodspår efter mig innan en snäll människa såg det och gav mig några näsdukar. Med näsdukarna om tån så haltade jag till apooteket och lyckades köpa plåster och sen in på indiska för att plåstra om tån i provhytterna. Vart tvungen att slänga mina all time favourute sandaler efter detta för de var helt indränkta i blod.



tack mattias :-D

2010-11-26 @ 11:17:17
URL: http://nevergetburn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0