Min tunga är flådd


Jag är så himla fenomenal alltså. Jag är så himla järnspikars grym!! Jag hade planerat. Jag hade längtat. Jag hade myst vid tanken. Idag på Willys (ICA får förlåta mig) så handlade jag en kokosnöt och en ananas, och så tänkte jag: 'Det här, Katinka, ska du äta när du kommer hem från franskan... och du SKA tycka det är jävligt gott och mysigt!'. 'Ja!' svarade jag och köpte dem.

När jag kom hem för ca 45 min sedan från franskan vandrade jag raka vägen in i köket (efter kiss-stopp och dessförinnan klä av sig jacka och skor) och tog fram ananas och kokosnöt. Ååååh, vad jag hade längtat efter det här ögonblicket.

Jag började med kokosnöten. Melodin till Far, jag kan inte få upp min kokosnöt satte igång i skallen så fort jag tog upp den vääärdelösa kniven. HUR ska jag göra detta då? Jag tänkte i ungefär 2 sekunder sedan höjde jag nöten över huvudet och slängde den rakt i golvet. Kokosnötsbitar for och kokosmjölken skvätte åt alla håll. Men vad fan gjorde det för kokosnöten var nu halv.

Efter lite skurande så hade jag skurit upp åt mig så jag hade ett delikat fat med ananasbitar och kokosbitar i perfekt storlek. Detta skedde:

1) Kokosnöten var vattnig och smakade nästan ingenting
2) Ananasen var asgod men VAD hände sedan????

Jo! Efter ungefär tre bitar ananas kändes det som att jag hade slickat på en kaktus! Eller förresten! Har du någonsin slickat på skalet till en riktigt stickig kiwi och fått ta konsekvenserna? SÅ kändes det iaf. Jag åt upp all ananas iaf, för den var faktiskt asgod. Men VAD ONT i tungan jag fick. Efter fem glas vatten och en skål yoghurt (som faktiskt brände den med) så är min tunga aningen normal.

Kommentarer
Postat av: David

Mouahahahahahaah!!!!

2010-10-22 @ 12:50:46
Postat av: Tobbe

Tobbes ananananas-skola #1:

Ananananas får man absolut inte äta för mycket av. Då, som du märkte, drabbas tungan av kaktus-sjukan, och vill inte vara med och leka längre. Ananananas på konserv kan man äta mycket mer av än färsk ananananas.

2010-10-23 @ 13:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0