Folk är rätt smarta... ibland


Jag fick ett par i 55-årsåldern i min kassa. Mitt bland varorna kom en påse vindruvor. 'Oj! Vindruvor i lösvikt. Det var länge sedan' tänkte jag. PLU-numret fanns inte med i lathunden så jag ringde Patrik på frukten och frågade vad det var. Han förklarade att det fanns inte vindruvor på lösvikt och trodde att kunderna hade plockat ur druvorna ut plasttrågen.

DÅ gick ett ljus upp för mig:
"Tog ni vindruvorna ur kupan?" frågade jag
Man hör Patrik oja sig i andra änden
"Jaa." säger kvinnan i paret
Man hör Patrik oja sig lite mer
"Det var bara smakprov" sa jag och undrade om de var vid sina sinnes fulla bruk
"JAHA! Vad bra! Då får vi dem!!" säger hon triumferande
Jag slog in dem för 40 kr/kg och hälsade dem hjärtligt farväl när de gick

Kommentarer
Postat av: Mattias

Hahaha ... Livet ät fullt av knasigheter.

2010-09-20 @ 18:40:53
URL: http://www.vandringsman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0