Skrämmande synförlust

Igår var min första lediga dag sedan måndagen innan. Jag följde med David lite överallt och tittade på innebandyklubbor. Mysig dag, fint väder. Åkte nedcabbat.

I sista butiken märker jag att jag har en ring av prismor som pulserar framför mina ögon. Typ lite som när man har tittat in i en lampa för länge fast konstigare.

Jag blundar med vänstra ögat för att se om ringen ligger på högra ögats näthinne - det gör den. Men den ligger även på vänstra ögats näthinna eftersom jag ser den när jag blundat med högra ögat också.

Ringen blir störra och större och liksom flyttar sig längre och längre ut i synfältet.

På vägen därifrån i bilen så börjar kanterna i synfältet bli suddiga och jag börjar känna mig lite snurrig.

När jag stiger ur bilen på min parkering så kan jag inte fokusera på någonting förutom marken runt mina fötter. Allt framför och runt om mig är en flytande massa med fettfläckar.

När jag kommer in i mitt kök så kan jag inte se någonting åt sidan, det är liksom borta. Inbäddat i en fettfläck dit mitt synfält inte kan nå.

Efter vatten och russin - för att tillgodose eventuellt vatten-/sockerbehov - tar David med mig till sängen och får mig att vila.

Efter ca 10-15 min (minns inte så noga) så kan jag se igen. Bara lite snurrig och med en lätt huvudvärk.

David var gullig och gjorde middag medan jag lydigt satt och tittade på.

Men shit, vad VAR det som hände liksom. Stresssymptom? Trodde jag hade drabbats av akut blindhet eller någonting :S

Kommentarer
Postat av: Berglund

http://rghost.net/5173472 lyssna på mp3an längst ner på sidan :D

2011-04-12 @ 21:32:07
Postat av: Tinkus

hAAHAHAAHHAHAHAHAAHAHHA!!

2011-04-12 @ 22:32:50
URL: http://tinkalinka.blogg.se/
Postat av: David

Haha! Antagligen den roligaste och smartaste kommentarlänken i bloggens historia! :D

2011-04-13 @ 01:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0