Tänk jag drömde en natt.... (inte att jag hade en katt)



Inatt hade jag åtskilliga underliga drömmar. Jaa, mardrömmar skulle man nog kunna kalla dem.


Jag var och badade i havet någonstans. Jag och en hel massa andra människor. Plötsligt ser jag att en stor trådig brännmanet kommer simmande mot mig och en till och en till. Sedan slår det ner som en bomb i vattnet bredvid mig och en till. Jag ser mig omkring och märker att stora brännmaneter står som spön i vattnet och träffar folk överallt. I huvudet, i nacken, i ansiktet. Människor börjar springa och simma in mot land i panik.

Då syns en enorm mörk skugga vid vattenytan och upp höjer sig en varelse som är stor som ett hus. Den är brun och rutten med stora ögon med små pupiller mitt i. Den börjar spotta någon slags vätska på folk. De som träffas i vattnet drunknar och de som träffas på stranden faller ihop som säcker. Föräldrar står och skriker på stranden.

Och där slutade den drömmen. Sedan var det en annan dröm som jag mins väldigt väl när jag gick upp men som nu har lyckats slinka iväg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0