Mmmmm... larvgryta!



Inatt drömde jag en sådan där uuuunderbar dröm... NOT!


Jag är i Brunnsäng på Bergsättravägen där mamma bor. Men jag är med en kompis och har picknick med en massa andra människor omkring i en backe utanför ett av 6-våningshusen. Plötsligt ser vi en man falla ut från en balkong och en stor man med burrigt skägg och rutig skjorta kommer ut efter honom på balkongen med ett stort gevär och börjar skjuta. Mamma går förbi och blir skjuten.
Min kompis har bilen stående i närjeten och vi springer bland alla andra i panik och kör iväg med bilen. Men mannen pekar på mig som om jag ska dö. På vägen så säger kompisen till mig att vi nog ska dela på oss eftersom jag är hotad och det är dumt om båda ska dö. Hon släpper av mig och nu är det kolsvart ute. Jag gömmer mig i diket så fort en bil kommer och är till slut framme vid ett stort varuhus och det har blivit ljust.
Vid varuhuset är en lång kö och det delas ut gratis varor för det har brutit ut ett krig i landet. En äldre kvinna kommer fram till mig och viskar till mig och frågar om jag behöver skjuts. Jag tänker att jag kan åka hem till David (som av någon anledning är långt bort). Men hon vill först bli bjuden på Kentucky Fried Chicken. Där serverar de bara larvgryta eftersom det är brist på kyckling pga kriget.
När vi börjar åka så kommer jag på att David ju är i Kanada.

Sedan ringde min mobil och jag vaknade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0