Jag tittar var som helst - men inte på dig!


Bild från hösten 2007

På festival är det enda stället som vi svenskar verkligen tränger oss in på varandras personliga svenssonsfär. Ja, det, och så på tunnelbanan förstås. Där står de korta och luktar de långa i armhålan. De långa slår kontinuerligt de korta i huvudet med sina ryggsäckar.

Hursomhelst. Idag, när jag som bäst stod och undrade varför mannen framför mig luktade curry i håret, så iakttog jag människorna omkring mig. Packade som sillar. Ett hav av guppande huvuden. Och ALLA hade hittat en egen liten yta att titta på. En glipa mellan arm och höft. En ledig fläck på en ledstång. Det är fascinerande hur mycket man kan anstränga sig på att inte titta på en annan människa!

Kommentarer
Postat av: Berglund

det är då det är dax att vara osvensk å börja prata med folk och tom umgås med dom :D

2011-02-04 @ 22:05:59
Postat av: Anonym

Usch ja mitt i prick! värsta när man sitter på sådana där 4säten å man måste sitta å vrida nacken för att det inte ska se ut som man stirrar på den framför sig! Bästa plasen där e vid fönstret, då kan man sitta å kolla ut trots att man bara ser reflektionen av tunnelbanevagnen nere i de mörka gångarna haha!

2011-02-05 @ 10:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0