Mitt i allt detta virrvarr... var är jag?

Har HELT och hållet tappat bort mig själv nu. Allting känns så ovisst. Särskilt efter att jag för fem minuter beställde flygbiljetter tur och retur New York - Toronto... på tyska... JA! PÅ TYSKA!!!

American Airlines hemsida tillåter inte att man beställer biljetter där om man inte bor i Nord- eller Sydamerika eller i UK. Så... eftersom de inte har någon motsvarande sida i Sverige blev jag slussad till American Airlines Deuchland. Där har jag nu beställt- och betalat biljetterna och fick precis bokningsbekräftelse på tyska på mailen.

Allt som har kunnat krångla med den här resan har gjort det...
1) David fick inget mediavisum (blev behandlad som skit på US ambassy)
2) De drog därmed in hans turistvisum
3) Min biljett går inte på något vis att avboka/boka om
4) David får dubbla besked men får till slut tillåtelse att boka om
5) Destination Toronto. David får inte sin E-biljett förän natten innan han åker (7 på morgonen)
6) Billigare att åka på min obokningsbara biljett till NY och byta där. Korta sträckan NY-Toronto tur och retur 3500 kr. Fördubblar ursprunglig flygkostnad Swe-NY.
7) Ska beställa genom Am Airl. Går inte att välja Sverige
8) Tar Am Airl tyska gren. Helt plötsligt höjs kostnaderna med 300 kr
9) Beställer hela resan på tyska
10) Läser den tyska bekräftelsen
11) När jag kommer hem från Toronto är det 2 h kvar tills kursen i franska börjar (fixa skjuts?)
12) Kanske fixat skjuts till Bromma - måste vara där 3 h i förväg (3 på natten till måndag)

Nu väntar jag bara på min E-ticket. Sedan måste jag till mamma och skriva ut. Heeeelt slut i huvudet... helt och hållet. Tack pappa för stödet!

Kommentarer
Postat av: Berglund

Då förstår jag att du varken såg eller hörde på mig när du gick förtvivlat fort in på kringlan! :P

hoppas allt går bra :)

2011-01-06 @ 18:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0