Frankrikeresan dag 10 (10/6) - Heliga hjärtan, svarta katter och döda grisar


Hejdå Les Andelys


Hur cool får man vara?


Var är vi på väg?


Inte ens GPSen vet...


Första rummet på hotellet iiii... PARIS!! David klagade på standard och städning på rummet så vi fick ett nytt, större rum med fri minibar och gratis parkering. Bra jobbat David!!


Jenny! Nu har jag varit vid den stora fyrkanten!!!



David smällde i sig en efterlängtad crèpe


Älskling <3<3<3


Sacre Coeur <3


Passade på att flirta med lite franska poliser när David inte såg


Finaste finaste utsiktien från Sacre Coeur


Blev överlycklig över att ta en kaffe på Chat Noir... tills jag upptäckte att priset fördubblades efter kl 22. Aja, vi satt där i 2 minuter iaf :P


Jenny, det här är för dig!

Jaa... nästan totalt oplanerat bar det av till Paris. Ändrade planer har präglat hela resan pga sjukdom och vädret osv. Men o så bra det blev ändå. Vi gjorde mitt älskade porrkvarter runt Moulin Rouge och upp för backar och trappor till Sacre Coeur. Där var det körmusik och mässande och levande ljus överallt. Det var någon slags polsk katolsk sammankomst. Maffigt och fint och alla troende människor som bad fick mig att vilja tro också.

Angående transport hjälp av en väldigt gullig kille som jobbade nere vid tunnelbanan på både franska och engelska och jag kom undan med ca 100 kronor för att åka metro och RER i två dygn. Riktigt bra pris!!

Allt blir bra med lite crèpe och lite kärlek... <3

Kommentarer
Postat av: Jenny

åh älskade paris!!! Fan vad fint det är :) O porrkvarteret!!! Jättejättefin bild på dig och david :D O tack för den fina bilden! :p

2011-06-16 @ 00:00:16
Postat av: Berglund

"å hur cool kan man vara"

ja du ser jävligt cool ut men i spegelbilden från glasögonen ser man ju hur slapp du är ;) fötterna på handskfacket lixom! :D

2011-06-17 @ 12:54:49
Postat av: Trinkus

Hahaha. Nu trodde du att du var duktig va, Johan? Men det är min arm och min hand som håller i kameran som du ser i solglasögonen. Fötterna vilar stadigt på bilgolvet ;)

2011-06-17 @ 22:42:12
URL: http://tinkalinka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0