Frankrikeresan dag 12 (12/6) - Crème brulée i mitt hjärta


Champs Élysées - Triumfbågen hägrar i fjärran


Allez! La Suède!


En typisk fransk parkering


Utanför den här kyrkan/ihoppackade tivolit bytte David byxor


Jag har hittat Arne Ankas hemstad. Visste inte att han var frans"anka"


Är du någonsin i Meursault i Bourgogne - ät på Les Arts! Och när du är klar med den utsökta maten och det goda vita vinet från Bourgogne så SKA du ta crème bruléen!


Meursault ligger i vindistriktet Côte d'Or


Det här året (i skillnad från Italien, Augusti 2009) pallade vi inga vindruvor. De var liksom  inte riktigt klara ännu


Jag vet inte HUR många katter och hundar jag har tagit kort på under den här resan!?

Efter två nätter i Paris bar det av mot Bourgogne och staden Meursault. David fick lov att bryta sitt löfte som han givit sig själv. Att aldrig köra längs Champs Élysées. Men så blev det. Och det gick väl bra - förutom att det typ tog en timme att ta sig ut ur Paris pga storstadsköer.

På vägen från Paris mot Bourgogne gjorde jag en upptäckt - nästan alla motorvägsbutiker har färdiga svenska polarbrödsmackor. Helt otroligt! Pain suédois liksom! Jag köpte en sådan med lax. Den var lite uppblött och sladdrig som färdiga mackor brukar vara, men nog smakade det lite svenskt alltid.

Väl framme i Meursault var vi värri värri hangri! Det enda stället som var öppet (pga söndag) var ett lite finare ställe: Les Arts. Och tur var väl det. Jösses så gott det var. Både min kyckling och Davids anka och så först och främst min crème brulée!!!! Nom nom! Oturligt nog var den stängd på måndagen, annars skulle vi nog ätit där igen!

Sedan tog jag en massa kort på en liten katt.

Klart slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0