Frankrikeresan dag 11 (11/6) - Snabbmacarons...


Åh! Skinka på mackan!!


Utsikten från hotellrummet - basketsupporters


Lyxgalleriorna i Paris


Gallerian Lafayette - taket


Lafayette


Det var kul så länge det varade men det blev inget parisehjul i år :(


Henne adopterade vi och döpte till Per


Obligatoriska visiten till herr Eiffel


Intrikita mönster


Tror att jag ville ha allt i den här butiken


Det blev ett par smaskiga macarons


Vi vinkade av Notre Dame i fjärran när vi drog oss hemåt i natten

Okej - lördag. Jag blev så grymt glad över frukostbuffén. Skinka! Ägg! Bacon! Ost! Mjölk! Flingor! Osv, osv, osv. AAAAH!!! Alldeles för mycket! Var är marmeladen och croissanterna liksom!? Min mage blev glad över omväxlingen iaf.

Utanför hotellet strömmade basketsupportrar i gröna tröjor ner till RER-tåget. Med trummor och hejarrop basunerade de ut sin entré.

Andra och sista dagen i Paris spenderades på sightsing. Jag ville åka parisehjulet men det visade sig att tivolit som jag och Jenny var på 2009 bara var tillfälligt :( Så det blev inget parisehjul... :'(

Efter Eiffeltorn, restaurangbesök, souvernirinköp osv kom vi hem till hotellet igen. Jag somnade som... någonting som sover mycket... typ en björn på vintern eller nåt... äh!


Kommentarer
Postat av: Cat

Wow vad du har jobbat Katinka! Vilka fina bilder! Och så är du en härlig skribent, rolig och personlig att läsa! Och nu summerar jag alla bloggar innan denna som jag inte kommenterat sedan min kommentar om 'knähå':P Här är det regnigt idag, torsdag, och min första hela semesterdag. Ha det fortsatt underbart och puss och kram! :) Och hälsa David, såklart!

2011-06-16 @ 07:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0